Aviseringar
Rensa alla

5 år äldre kille?!?


Ämnesstartare

Jag är en tjej som precis fyllt 13,jag har träffat en kille som är 5 år äldre än mig. Han fyller alltså 18 i år. Vi har träffats i någon månad och jag tycker verkligen att det känns rätt . Eftersom han verkligen respekterar mig och älskar mig. Men jag känner att jag är otillräcklig för honom och vet ej vad jag ska göra? Ska jag stanna hos honom eller ska jag låta honom gå och hitta någon i sin egna ålder och ska jag berätta för mina föräldrar ? Det är verkligen jobbigt att gå och tänka på så skulle va skönt att höra hur ändå tycker och tänker om sånna här situationer .


   
Citera
shuna

Vänta åtminstone tills du blir 15 och se hur du känner då.


   
SvaraCitera

Tycker inte man ska ha ett romantiskt förhållande om åldersskillnaden är mer än 3 år och en av personerna är under 18.


   
SvaraCitera

Är du så pass ung och dejtar någon så pass mycket äldre kan du lätt bli utnyttjad, på flera sett. Det är därför detta är olagligt. Även om det känns tråkigt så borde du inte träffa eller skriva med honom mer. Nu kanske du tycker att det är liten skillnad, men när du är 18 kommer du förstå hur skumt det skulle vara att dejta en 13-åring. Han säger säkert att du känns så mogen jämfört med andra 13-åringar, men det är bara grooming. Att säga så är typiskt vid grooming. Normala människor håller inte på romantiskt eller sexuellt  med mycket yngre människor, det är inte okej.


   
SvaraCitera

rekommenderar alla att dejta ngn som e ett par år äldre men rekommenderar ingen att göra d innan man e åtminstone 16-17 elr så. Vet att d e svårt att se när man är i det men det är ingenting som man mår bra av


   
SvaraCitera