Aviseringar
Rensa alla

Femenism


Ämnesstartare

jag som en liten pojke är trött på särbehandlingar (även om vissa särbehandlingar är positivt ^^) och har försökt få andra att fatta hur taskigt samhället är när det gäller jämnställdhet!! 

jag höll ett tal på mitt förra jobb om att kvinnor äger dagens samhälle. fick bara en massa konstiga blickar o hånflabb.

Maskulismen måste bli större. Kanske nån borde bilda manism.


   
Citera
Ämnesstartare

Lex: ag höll ett tal på mitt förra jobb om att kvinnor äger dagens samhälle

men är det inte så då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite så det har blivit. Och är det inte så helt, så är det åtminstone inte långt ifrån. Bara det att typ ingen vill inse det.

Det heter att det är jämställt, men så fan heller att det är. Förut var det mannen som var dominant, nu är det kvinnan. Jag betvivlar starkt på att det någonsin kommer att på riktigt bli jämt fördelat mellan könen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:

men är det inte så då?

ehm jo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:

ehm jo?

ja då slipper du undra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I vissa speciella fall tex relationer sä har kanske tjejer/kvinnor makten men du behöver inte oroa dig i samhället i stort så har du fortfarande dina fördelar. Du kommer att tjäna mer än en kvinna om du skulle råka ha ett jobb, du har mycket större chans att bli chef på detta jobb och du värderas inte efter ditt utseende på samma sätt osv som om du vore kittad med det man folkmun brukar kalla för en fitta. Var lugn patriarkatet och kvinnors lägre ställning är i mångt och mycket bevarat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: Lite så det har blivit. Och är det inte så helt, så är det åtminstone inte långt ifrån. Bara det att typ ingen vill inse det.

Det heter att det är jämställt, men så fan heller att det är. Förut var det mannen som var dominant, nu är det kvinnan.

Upplysningsvis är det sådana här världsfrånvända uttalanden som i förlängningen leder till att du skapar gnälltrådar om varför du är "mobbad."


   
SvaraCitera

TardigTardig


   
SvaraCitera

"jäla femmenisster asso, komma här o ba tvinga mig att dela me mey av mackt :((("


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: tvinga mig att dela me mey av mackt :((("

mm vet :-(((((  d e min mackt!!!! >:'(((((

images?q=tbn:ANd9GcT7SeUSe5iyTBPtNGofMSb
Cool cool man. cool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Upplysningsvis är det sådana här världsfrånvända uttalanden som i förlängningen leder till att du skapar gnälltrådar om varför du är "mobbad."

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/kvinnorna-tar-over-varlden/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: igen.

dazed:
I vissa speciella fall tex relationer sä har kanske tjejer/kvinnor makten men du behöver inte oroa dig i samhället i stort så har du fortfarande dina fördelar. Du kommer att tjäna mer än en kvinna om du skulle råka ha ett jobb, du har mycket större chans att bli chef på detta jobb och du värderas inte efter ditt utseende på samma sätt osv som om du vore kittad med det man folkmun brukar kalla för en fitta. Var lugn patriarkatet och kvinnors lägre ställning är i mångt och mycket bevarat.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article17588021.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/kvinnorna-tar-over-varlden/

hahaha expressen som källa. EN tidning. 

åh vad jobbigt att kvinnor NÄSTAN är lika mycket värda som män och NÄSTAN har samma rättigheter, skyldigheter och fördelar som män har 

ner med dom i en källare!!!!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera