Aviseringar
Rensa alla

Femenism



   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:

två  http://www.aftonbladet.se/wendela/article17588021.ab

svara på det jag skrev istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

män är starkare men kvinnor och feministerna är starkare i vilje styrkaArg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes: http://www.expressen.se/nyheter/dokument/kvinnorna-tar-over-varlden/

Tillåt mig skratta: Ha, ha, ha. För det första har han sexistiska resonemang och för det andra är det klart att kvinnorna vinner mycket mark, eftersom utgångspunkten är ett underläge. Argumentationen är ungefär lika rimlig som att svarta skulle ta över USA när de började få rättigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: åh vad jobbigt att kvinnor NÄSTAN är lika mycket värda som män och NÄSTAN har samma rättigheter, skyldigheter och fördelar som män har

det är inte där problemet ligger. om det vore som du skrev, vore det bra. samma rättigheter osv. men kvinnan idag får en särbehandling som gynnar dom, till skillnad från mannen som jag där tycker synd om. som den fjolliga synen på kvinnan medan män ska tåla så mycket skit som möjligt. man pratar som man illa om kvinnan, dte blir ett jävla liv. får typ hela världen emot sig. kvinnan pratar skit om mannen, hon blir hyllad. okej, starka överdrifter. men principen är densamme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Tillåt mig skratta

fritt fram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Argumentationen är ungefär lika rimlig som att svarta skulle ta över USA när de började få rättigheter.

det kommer nog det med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

män är starkare men kvinnor och feministerna är starkare i vilje styrkaArg

vem fråga dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes: det kommer nog det med

Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:

det är inte där problemet ligger. om det vore som du skrev, vore det bra. samma rättigheter osv. men kvinnan idag får en särbehandling som gynnar dom, till skillnad från mannen som jag där tycker synd om. som den fjolliga synen på kvinnan medan män ska tåla så mycket skit som möjligt. man pratar som man illa om kvinnan, dte blir ett jävla liv. får typ hela världen emot sig. kvinnan pratar skit om mannen, hon blir hyllad. okej, starka överdrifter. men principen är densamme.

det är ju därför vi vill ha bort patriarkala strukturer så att det samhälle vi eftersträvar är fritt från dessa strukturer

några sådana strukturer är:

att kvinnan ofta ses som ett svagt offer (vilket långt ifrån alla kvinnor är)

att mannen ska vara tuff, stark och macho (vilket långt ifrån alla män är)

du har ju missuppfattat helt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:

två  http://www.aftonbladet.se/wendela/article17588021.ab

Länkar du en aftonbladet wendelaartikel som något slags källa så kan jag inte ta dig på allvar. Hur som beskrivs inget särskilt obehagligt i denna kvinnas idéer om hur människan kommer att leva i framtiden, dessutom så har prognosbranschens förmåga att säga något om framtiden inte tagit några märkbara  steg framåt sedan kristallkulans uppfinnande, här är det dessutom bara någon inte särskilt kvalificerad författare som spekulerar.

Men det är förstås sant att män som fortfarande tror att de kommer att kunna vara "the bread winner" genom att jobba på det nedläggningshotade varvet har sämre framtidsutsikter än någon som utbildar sig,  hur som torde vi vara mitt en strukturomvandling här och det känns som ett jävligt övergående problem. Puss och kram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:

vem fråga dig?

du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan väl åtminstone stava rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Upplysningsvis är det sådana här världsfrånvända uttalanden som i förlängningen leder till att du skapar gnälltrådar om varför du är "mobbad."

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

...

du har ingen bättre respons än så att komma med, eller hur?


   
SvaraCitera