Aviseringar
Rensa alla

Feminism


Ämnesstartare

Benämner du dig själv som feminist?

Hur tycker du att vi ska göra för att ta itu med jämställdhetsfrågan? Är våra biologiska skillnader ett hinder?

Är det ett steg på vägen att ​​män börjar amma?

Själv kan man ju se vissa hinder..


   
Citera
Ämnesstartare

Jag bryr mig inte ser till människor inte kön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

Är det ett steg på vägen att ​​män börjar amma?

Nej.

Ser mig mer som pro-jämnställdhet än feminist iaf... Vill inte förknippas med typ Schyman...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Ser mig mer som pro-jämnställdhet än feminist iaf... Vill inte förknippas med typ Schyman...

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

Varför inte?

Inte så mycket hennes politik som hennes person...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ser mig själv som feminist, men jag tycker samtidigt att man kan ifrågasätta ifall män kan vara feminister överhuvudtaget.

jag står faktiskt inte för jämställdhet, jag vill ha ett matriarkat.


   
SvaraCitera

feel:

Benämner du dig själv som feminist?

Ja.

feel:

Är våra biologiska skillnader ett hinder?

Nu är det ju så att forskare inte är säkra på exakt vad som är biologiskt eller inte, så man kan inte säga exakt vad som är biologiskt och vad som är socialt konstruerat. Men jag tycker inte att folk ska bedömas efter kön, utan som individer.

feel:

Är det ett steg på vägen att ​​män börjar amma?

Öh, nej? [confused]

Är inte särskilt förtjust i Schyman och liknande typer. Bör också poängteras att feminister kan tycka väldigt olika.


   
SvaraCitera

feel:

Benämner du dig själv som feminist?

nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar feminister, feminister är tjocka kvinnor med hår underarmarna... plus att de luktar svett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.

feel:

Är det ett steg på vägen att ​​män börjar amma?

Lulz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plus varför vill man se ut som en kille om man nu älskar kön: kvinna nä trams trams trams lägg ned verksamheten haha!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flambera las feministas! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Är inte särskilt förtjust i Schyman och liknande typer. Bör också poängteras att feminister kan tycka väldigt olika.

Word!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol min storebror sa att han var feminist i grundskolan, och detta var tydligen väldigt provocerande. För jag fick höra resten av min grundskoletid att jag och min storebror borde åka hem till den planet vi kommer ifrån XD men nej, jag benämner mig inte som feminist. Hmm, är för dåligt insatt i det.

Och nej att män skulle börja amma verkar helt sjukt, det kan jag i alla fall erkänna att jag tycker [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjoo ibland


   
SvaraCitera