Aviseringar
Rensa alla

feminism


Ämnesstartare

asså varför pratar alla partiet typ som e utalat feminister om den där enorma könsmaktordningen i samhället?

varför ska man prata om feminism egentligen? gör det någon nytta??!


   
Citera

Jäfla troll, dra hem till din grotta. [confused]


   
SvaraCitera

När jag tänker på feminism i Sverige 2009 tänker jag på kvotering, pojkar i rosa klänningar och alkofeministen Gudrun Schyman.


   
SvaraCitera
Flash

Jag trodde feminism var en typ av humor..

​Humor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men typ sånt här

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsmaktsordning

Flash:

Jag trodde feminism var en typ av humor..

jo det börjar ju bli det tkr man väl

Nortexius:

När jag tänker på feminism i Sverige 2009 tänker jag på kvotering, pojkar i rosa klänningar och alkofeministen Gudrun Schyman.

nått i den stilen ja


   
SvaraCitera

Den "Könsmaktsordning" som feminister tror att det råder, råder endast tack vare deras egna misslyckande att slå sig in. detta genälder man enkelt genom att lipa och gapa högt i media, debatt etc och gapa och tjoa om att dom själva minsann försökt och att det enda som stått ivägen för deras egna kompetens är ett patriarkat som ger männen favör på alla möjliga plan.

However så är saken den att dom är så fula och inkompetenta man bara kan bli att dom inte ens duger till runkmaterial, så dom går med i någon lokal feministgrupp och leker pajas där och har sin gnälltimme ett par gånger i veckan med ett par andra som är lika fula som dom där dom sedan delar med sig av sina vardagsbesvär, allt från att dom sänder sex and the city för tidigt eller för sent om dagarna till att det råkade sitta någon man i en kassa på ica istället för en kvinna.


   
SvaraCitera

Flash:

Jag trodde feminism var en typ av humor..

Personligen är denna min favorit av henne [bigsmile]


   
SvaraCitera

Flash:

Jag trodde feminism var en typ av humor..


   
SvaraCitera

viktigt att uppmärksamma samhällstrukturer o så...


   
SvaraCitera

Sming:

Personligen är denna min favorit av henne

Så här blev det i min hjärna efter att ha läst det där:

Image


   
SvaraCitera

Nortexius:

Så här blev det i min hjärna efter att ha läst det där:

Ähh vad är det att egentligen ta så illa upp över egentligen. hon är ju uppenbart förståndshandikappad.


   
SvaraCitera

Sming:

hon är ju uppenbart förståndshandikappad.

En äkta neger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

viktigt att uppmärksamma samhällstrukturer o så...

vad menar du med det? att allt som händer i världen e pågrund av männen? att dom har makt över alla människor?


   
SvaraCitera

angel_dead:

att dom har makt över alla människor?

Ja, det har dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

Ja, det har dem.

jag hoppas du driver. gör du det? [surprised]


   
SvaraCitera