Aviseringar
Rensa alla

"Feminism är inte lika med jämställdhet"


Ämnesstartare

"Att som feministerna ensidigt fokusera på utfall där kvinnor missgynnas kan inte långsiktigt vara bra för ett välfungerande och jämställt samhälle, skriver Per Johansson, professor vid Uppsala universitet."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/feminism-inte-lika-med-jamstalldhet_3810616.svd


   
Citera
Ämnesstartare

såååå? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

giphy.gif


   
SvaraCitera

Vad vill du ska diskuteras? Att folk har olika sätt att se saker på?


   
SvaraCitera

Feminismen har gjort att Sverige har en familjerätt som går långt före de allra flesta länder när det kommer till mäns rätt till vårdnad och umgängesrätt osv.

För övrigt är det ett kriterium för att bli professor i ekonomi att man är helt verklighetsfrånvänd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feminismen är rasistisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig: feminismen är rasistisk

Feminismen är åtminstone väldigt rasfixerad. SvP och FI skulle kunna åka på rasläger där de gemensamt hatar på olika raser.


   
SvaraCitera

Sägmig:
feminismen är rasistisk

Du har redan skrivit exakt detta i annan tråd, ända åsikten du har om ämnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du har redan skrivit exakt detta i annan tråd, ända åsikten du har om ämnet?

du kan försöka provocera och lägga ord i mun på mig hur mycket du vill,  men det kommer inte förändra det faktum att jag tog bort det ur den andra tråden innan jag posta det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
giphy.gif

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man tror ju nästan att han läst mina inlägg här och var när det gäller feminism. Som jag sagt tidigare: feminism är tron på att man kan skapa jämställdhet genom att bara fokusera på ett köns problem och samtidigt kollektivt skuldbelägga och diskriminera det andra. Världen är inte så svart och vit. Sann jämställdhet kan man aldrig nå genom diskriminering. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sillstryparen: För övrigt är det ett kriterium för att bli professor i ekonomi att man är helt verklighetsfrånvänd.

haha detta stämmer iofs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

du kan försöka provocera och lägga ord i mun på mig hur mycket du vill,  men det kommer inte förändra det faktum att jag tog bort det ur den andra tråden innan jag posta det här.

kanske pga att du inte har några belägg för det övht då feminism endast inbegriper kön :ppppp

folk är så jävla korkade. seriöst. för att uppnå jämlikhet måste vi se till att höja det kön som är underordnat. är det så svårt att förstå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

folk är så jävla korkade. seriöst. för att uppnå jämlikhet måste vi se till att höja det kön som är underordnat. är det så svårt att förstå?

hjälper det att kalla folk korkade? Måste verkligen säga att det höjer ditt argument ":ppppp"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: folk är så jävla korkade. seriöst. för att uppnå jämlikhet måste vi se till att höja det kön som är underordnat. är det så svårt att förstå?

Tur att vi har Nobelpristypen här i dig som kan berätta för oss vilsna apor på apberget vad som är rätt och vad som är fel.


   
SvaraCitera