Aviseringar
Rensa alla

Feminism = att män inte räcker upp handen?


Ämnesstartare

Idag på nutida konstlektionen var vi ett litet antal pojkar och ett stort antal flickor. Vi hade en lärarstuderande som satt i ett hörn och antecknade.

Läraren ställde ett antal frågor om proggen och andra saker jag har en viss kunskap om, jag räckte upp handen på de frågor jag kunde, efter några frågor blev jag mer avvaktande med att räcka upp handen men gjorde det när ingen annan ville besvara frågan.

När lektionen sedan var över så sa den studerande "I den här klassen var det 18 tjejer och tre killar, av åtta frågor besvarades 5 av killar."

Min lärare sa då "oj, ja vi får bli börja räcka upp handen oftare"

"eller mer sällan" svarade då den studerande.

Fyfan vad sur jag är nu, hur tycker ni? Förstår ni er på denna metodik?

Jag är uppfostrad förhållandevis könsneutralt, ni som känner min syster vet nog att hon skulle ha agerat på samma sätt (men då hade det iofs varit rätt, hemska tanke att män besvarar frågor de kan när ingen annan är villig att göra det)


   
Citera

betyder det att 15 st honor måste skjutass? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

betyder det att 15 st honor måste skjutass?

Enligt lärarkandidaten behöver nog bara jag skjutas O:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker ej vi borde dela upp folk i kön, helt onödigt.

Tycker vi delar upp oss i idioter och inte-idioter.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Enligt lärarkandidaten behöver nog bara jag skjutas O:

vrf? ni e ju mansdominerad klass [confused]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

ni som känner min syster vet nog att hon skulle ha agerat på samma sätt

gör de????

aristoteles:

Tycker vi delar upp oss i idioter och inte-idioter.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

vrf?

drf ja r man å drf svarar ja på frågor just för att ja r man. d r nt bra å ja r en ond människa.

aristoteles:

Tycker ej vi borde dela upp folk i kön, helt onödigt.Tycker vi delar upp oss i idioter och inte-idioter.

Låter som en bra idé, lärarkandidaten hamnar i den senare kategorin tycket jag (är bitter nu).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Låter som en bra idé, lärarkandidaten hamnar i den senare kategorin tycket jag (är bitter nu).

[bigsmile][y]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

drf ja r man å drf svarar ja på frågor just för att ja r man. d r nt bra å ja r en ond människa.

Sluta vara en mansgris [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

gör de????

Antar det, vi är väl ganska lika så? Lite reserverade i början men tar mer plats succesivt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samhället uppmuntrar killar att ta plats och tjejer att vara tysta och passiva. Skulle gissa att hon menade att killarna i klassen allmänt borde tänka på hur mycket utrymme de tar i förhållande till tjejerna. Har man pratat mycket kan man ju t.ex. vänta och kolla ifall nån som inte brukar prata räcker upp handen, och annars själv räcka upp. Handlar ju snarare om att alla ska få möjlighet att prata och ta utrymme istället för bara vissa individer.

Edit:

Såg efter jag skrivit att du hade gjort just detta, då blev det ju genast konstigare. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill man inte/ känner att man inte kan svara på en fråga så ska väl fan inte samhället tvinga än att göra det bara för att det ser bättre ut [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Såg efter jag skrivit att du hade gjort just detta, då blev det ju genast konstigare.

Ja jag tycket det. Visserligen så pratade jag inför klassen men det var för att läraren tyckte att jag skulle det för att vårt samtal var intressant, men tjejen jag pratade med sa också sitt inför klassen...

Förstår inte hur hon kunde rätta min lärare som faktiskt hade rätt.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Antar det, vi är väl ganska lika så? Lite reserverade i början men tar mer plats succesivt?

aha ah sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stört[sad]


   
SvaraCitera