Aviseringar
Rensa alla

Feminism, högaktuellt ämne på de sociala medierna?


Ämnesstartare

isola:

Nej. Sedan har tjejers resultat generellt alltid varit lite bättre men ändå är det männen som fått förtur i allt så jag skulle ej oroa mig om jag vore snoppbärare.

är inte det minsta orolig för min egen skull. bara en gissning på hur framtiden kommer se ut


   
SvaraCitera
Kudhos

isola: fått förtur i allt så jag skulle ej oroa mig om jag vore snoppbärare.

LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej. Sedan har tjejers resultat generellt alltid varit lite bättre men ändå är det männen som fått förtur i allt så jag skulle ej oroa mig om jag vore snoppbärare.

Vad hindrar tjejer att komma på ideer och driva företag osv? Ekonomilinjerna är rätt jämnt könsfördelat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Vad hindrar tjejer att komma på ideer och driva företag osv? Ekonomilinjerna är rätt jämnt könsfördelat

Annie Lööf, is that you


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

oj lite kvinnor har nu släppts in på där det tidigare i princip endast män släpptes in = tar över

Ingen som pratat om att ta över eller att det är ett problem överhuvudtaget. Däremot visar det att Sverige inte är ett patriarkalt land där kvinnor är förtryckta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har väl varit högaktuellt i åtminstone ett år vid det här laget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Ingen som pratat om att ta över eller att det är ett problem överhuvudtaget. Däremot visar det att Sverige inte är ett patriarkalt land där kvinnor är förtryckta. 

att kvinnor först nu år 2014 börjar knappa in på männen (KNAPPA IN) betyder ej att vi inte lever i ett patriarkat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

att kvinnor först nu år 2014 börjar knappa in på männen (KNAPPA IN) betyder ej att vi inte lever i ett patriarkat

Att högsta beslutsfattare i våra 5 största städer är kvinnor samtidigt som snart 5 av 8 partiledare kommer vara kvinnor visar att kvinnor inte är förtryckta från makt av män och att kvinnor är helt benägna att ta sig till maktpositioner själva utan hjälp från Schyman. Att kvinnor är kollektivt förtryckta av män i Sverige är alltså en total myt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: bash:a nya regeringen samt hylla den gamla. Innan valet var det att bash:a den dåvarande, hylla de röda.

hur går de där ihop? :s


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

hur går de där ihop? :s

Gräset är alltid grönare på andra sidan. 


   
SvaraCitera

isola:

Annie Lööf, is that you

Kan inte feministen komma med ett seriöst svar istället? På exakt vilket sätt är kvinnor ''förtryckta'' och ''underordnade'' männen i dagens Sverige? Politiskt sett är nog snarare männen mer förtryckta då det finns extralagar som skyddar specifikt kvinnor, ex kvinnofridskränkning.


   
SvaraCitera
Kudhos

Anura:

hur går de där ihop? :s

När alliansen styrde så sågade alla alliansen och bu:ade. Lövfen såg ut som räddaren för Sverige. 

Sen ba boom, val.

Och nu har Lövfen haft Sverige ett tag och folk inser att Alliansen var bra som de var och förändring var onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Annie Lööf, is that you

Nej vill bara få ett svar på min fråga. Har ingen aning om vad annie lööf står för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Och nu har Lövfen haft Sverige ett tag och folk inser att Alliansen var bra som de var och förändring var onödigt.

man kan inte tillfredsställa folk.


   
SvaraCitera

Kudhos:

När alliansen styrde så sågade alla alliansen och bu:ade. Lövfen såg ut som räddaren för Sverige. 

Sen ba boom, val.

Och nu har Lövfen haft Sverige ett tag och folk inser att Alliansen var bra som de var och förändring var onödigt.

Fast de rödgröna kör ju fortfarande på en mer feministisk politik.


   
SvaraCitera