Aviseringar
Rensa alla

Feminism = manshat och orättvisa.


ohYEA_:

tr...................ål

tråååål hest.


   
SvaraCitera

Är feminist. Är för jämlikhet mellan könen. Tycker att alla som vill ska kunna vara öppna med sin sexualitet utan att ses som vare sig slampa eller pervers. Tycker att en kille får ha precis hur många sexleksaker han vill. Tycker att män också ska tas på allvar om dom känner sig förtryckta av någon anledning. Anser att "manligt" och "kvinnligt" är sociala konstruktioner som begränsar individer.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Anser att "manligt" och "kvinnligt" är sociala konstruktioner som begränsar individer.

Förutom de biologiska faktoreran då utgår jag från?


   
SvaraCitera

Raubtier:

Förutom de biologiska faktoreran då utgår jag från?

Ja, män brukar ju ha penis och det är väl kvinnor som föder barn för det mesta.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Ja, män brukar ju ha penis och det är väl kvinnor som föder barn för det mesta.

Ja, jag tänkte det jag med. XY/XX liksom.


   
SvaraCitera

mediakatt:

ej, feminism är en ideologi med strävan efter jämlikhet mellan båda könen.

Word.

mediakatt:

Att drivor av idioter sedan tillskriver sig titeln feminism medan de argumenterar för mansförtryck är en annan sak. De är bara idioter, om än nischade idioter.

Word.

Jag börjar tycka om dig mer och mer 😛


   
SvaraCitera

Jag skulle nog inte sträcka mig så långt att säga att feminism är detsamma som manshat (även om det säkert existerar i liten utsträckning), men visst finns det problem med att kalla sig feminist och påstå sig vara för jämlikhet.

EDIT: I princip alla personer som kallar sig feminister brukar rygga tillbaka när jag nämner t ex Gudrun Schyman eller förslaget med mansskatt och samtidigt hävda att "det är inte feminism på riktigt!". Nu ger jag er "äkta" feminister en chans att skriva vad ni egentligen tycker, för att hjälpa er på traven kan jag ju ge några exempel på olika ämnen.

Hur ser du/ni på:
värnplikten,
ett alternativ för män att kunna avsäga sig faderskapet om en abort är möjlig,
prostatacancer (borde den uppmärksammas och prioriteras?),
fenomenet med män som utsätts för våld?


   
SvaraCitera

mm, jävla tjejer[sad]


   
SvaraCitera

Behandla folk som individer istället.


   
SvaraCitera

Det är ju inte det feminism handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Behandla folk som individer istället.

Precis feminismen vill bara att kvinnor är människor.


   
SvaraCitera

Observator:

Hur ser du/ni på:
värnplikten,

Värnplikten bör vara frivillig för alla.

Observator:

ett alternativ för män att kunna avsäga sig faderskapet om en abort är möjlig,

I så fall endast om man har kommit överens om det innan.

Observator:

prostatacancer (borde den uppmärksammas och prioriteras?),

Om någon har lust att uppmärksamma någon cancerform eller vad det nu kan vara så är det väl upp till den. Det är inte precis staten som gör det, vad jag har förstått, och jag kan inte se det som en jämställdhetsfråga.

Observator:

fenomenet med män som utsätts för våld?

Hur menar du då? Män har samma rätt att slippa våld som kvinnor. Män ska ha rätt att få samma hjälp om han blir eller har blivit utsatt för våld som kvinnor.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Maskulinism = Rättvisa.

Ja visst ska maskulinismen få växa fram för det är ju ett manssamhälle vi lever i och då ska männen ha det bäst. Så visst gör allt bättre till männen för dem är idag perversa typer enligt alla och har haft det jättedåligt i flera århundrade. I det här manssamhället som du vill behålla så blir kvinnor orsaken till våldtäkt om vi är "utmanande klädd" och vem är det som kom på utmanande klädd? var det kanske feministerna ? eller var det kvinnor som vill ha jämställdhet?


   
SvaraCitera

Oväntad:

ett alternativ för män att kunna avsäga sig faderskapet om en abort är möjlig,

Jag tror inte att du hade velat ta bort ett barn som du själv hade velat ha.

Oväntad:

Observator: prostatacancer (borde den uppmärksammas och prioriteras?),

Det kan du inte skylla på feministerna eller kvinnor för det är självklart att det är män som tycker att bröst är så viktigt och ger det uppmärksamhet?


   
SvaraCitera

Feminism var helt ok fram till slutet av 60-talet/70-talet då feministerna inte längre nöjde sig med att vara "vanliga människor", blev maktgalna som tyskar och skapade terroristorganisationer som Grupp 8 och SCUM (Society for Cutting Up Men)


   
SvaraCitera