Aviseringar
Rensa alla

Feminism och manshat - hänger det ihop?


Ämnesstartare

Feminism är väll att man ska ha ett jämställt samhälle?
Man ska se lika på alla oavsett kön?

I så fall: Om en tjej är manshatande men kallar sig feminist, är hon en riktig feminist då?

Jag tänker på den här videon:


   
Citera

nej


   
SvaraCitera

ska man tro på Schyman och hennes pack så gör det utan tvekan de


   
SvaraCitera

Beror väl på hur manshatet faktiskt uttrycker sig. Det går rätt utmärkt att förespråka jämlikhet och jämställdhet mellan två grupper trots att man ogillar den ena gruppen.

OF 5:

ska man tro på Schyman och hennes pack så gör det utan tvekan de

Eh, va?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Eh, va?

tänker på Witt-brattströms uttalande "Kvinnor som ligger med män är könsförrädare"


   
SvaraCitera

För att svara på rubriken. Ja det hänger ihop.

Colour Television:

Feminism är väll att man ska ha ett jämställt samhälle?

Feminism är kvinnokamp och den feministiska verksamheten riktar sig åt kvinnor, inte män. Den har fungerat så i alla tider.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Beror väl på hur manshatet faktiskt uttrycker sig. Det går rätt utmärkt att förespråka jämlikhet och jämställdhet mellan två grupper trots att man ogillar den ena gruppen.

signaturmaterial.[smile]


   
SvaraCitera

Ja! Jag är feminist och jag hatar mig själv och alla andra män!!!!!!!!111


   
SvaraCitera

OF 5:

tänker på Witt-brattströms uttalande "Kvinnor som ligger med män är könsförrädare"

Du inser att hon aldrig sagt det själv, undan hävdar att Tiina Rosenberg sagt det? Strax efter att hon lämnat FI:s styrelse med hänvisning till sammarbetssvårigheter och samtidigt förolämpat en samling andra medlemar i den styrelsen? Rätt dåligt argument.


   
SvaraCitera

Baserar du all din politik på YouTube-videos btw? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Miljötalibanen:

signaturmaterial.

Använd det som signatur du.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Använd det som signatur du.

reviderar den lite, för lång annars.


   
SvaraCitera

Miljötalibanen:

Feminism är kvinnokamp och den feministiska verksamheten riktar sig åt kvinnor, inte män. Den har fungerat så i alla tider.

Du har fortfarande inte listat ut att engagemang i frågor som rör en grupp inte innebär att man hatar alla andra grupper, alltså?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Miljötalibanen:

reviderar den lite, för lång annars.

Är det innebörden av "citat" eller "revidera" som du har problem att förstå?`[rolleyes]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Du inser att hon att dåligt argument.

Absolut

ps
ta inget av de jag skriver på något som kan liknas vid nästan allvar ty idag är en dålig dag att vara jag


   
SvaraCitera

mediakatt:

Du har fortfarande inte listat ut att engagemang i frågor som rör en grupp inte innebär att man hatar alla andra grupper, alltså?

Det finns mängder av material och citat tillgodo från feministiska representanter och anhängare som är direkt mansfientliga.

mediakatt:

Är det innebörden av "citat" eller "revidera" som du har problem att förstå?`[rolleyes]

?


   
SvaraCitera