Aviseringar
Rensa alla

Feminism


Ämnesstartare

Den är väl klassiskt liberala feminister

Det är väl i princip det mest tandlösa som finns


   
SvaraCitera

df rqp:

den gäller bara kön/genus för det första, och den gäller bara under rådande specifika historiska omständigheter för det andra.

vadå rådande specifika historiska händelser? utveckla. jag fattar inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Där förklarade du med ett ord varför alla inte är feminister. Vissa feminister har en överdriven tro på att alla män ingår i ett patriark innerst inne och trycker ner kvinnor. Lägg av. Riktig feminism är att alla möjliga kön som finns är lika mycket värda.

isola: patriarkatet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nej

vad är då problemet med att anamma ett mer heltäckande och resurseffektivt konceptuellt ramverk i stället för att stycka upp saker så att de ser ut som skilda principfrågor fast de inte är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djupaste:
Där förklarade du med ett ord varför alla inte är feminister. Vissa feminister har en överdriven tro på att alla män ingår i ett patriark innerst inne och trycker ner kvinnor. Lägg av. Riktig feminism är att alla möjliga kön som finns är lika mycket värda.

kan inte du googla patriarkat snela


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

vad är då problemet med att anamma ett mer heltäckande och resurseffektivt konceptuellt ramverk i stället för att stycka upp saker så att de ser ut som skilda principfrågor fast de inte är det?

för att könen inte behandlas lika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet redan vad det betyder. *snälla

isola:

kan inte du googla patriarkat snela


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

vadå rådande specifika historiska händelser? utveckla. jag fattar inte. 

feminismens legitimitet som begrepp kommer ur att vi idag har en patriarkal maktordning. politisk ideologier tjänar på att vara generella och kunna förklara fler fenomen än ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djupaste:
Vet redan vad det betyder. *snälla

då kan jag tyvärr inte hjälpa dig om du ändå inte förstår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

för att könen inte behandlas lika

och? ingen behandlas lika. googla det, du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kan inte du googla patriarkat snela

kan du visa lite god vilja och sluta spela överlägsen för att du kan feminism 101 och håller dig till regelboken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

och? ingen behandlas lika. googla det, du.

 det är väl just det de gör när folk behandlas enl kön och inte individ

df rqp:

kan du visa lite god vilja istället för att spela överlägsen för att du kan feminism 101 och håller dig till regelboken?

jag är inte mynonig idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

 det är väl just det de gör när folk behandlas enl kön och inte individ

kul ordlek. kom vi någonstans nu?

min poäng är att diskriminering försiggår längs många fler dimensioner än kön och det är motsägelsefullt att vara selektiv angående vilka diskrimineringsfrågor man lyfter eftersom man då diskriminerar själv. 

praktiskt är det förstås ofrånkomligt att som människa och person ha preferenser, men ideologiskt bör tankarna optimeras, alltså generaliseras.

ordet ni söker är anarkism. 

isola:
jag är inte mynonig idag

du är aldrig mynonig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: men ideologiskt bör tankarna optimeras, alltså generaliseras.

nejTröttTröttTrött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

nejTröttTröttTrött

aha, den.


   
SvaraCitera