Aviseringar
Rensa alla

Feminist:"Det är dags att gasa ihjäl alla män"


sudd
 sudd
Ämnesstartare

"It’s Time We Sent All Short Men To The Gas Chambers" by Anne Gus

http://thoughtcatalog.com/anne-gus/2014/07/its-time-we-sent-all-short-men-to-the-gas-chambers/

"Also, spread the word with this hashtag on Twitter #GasShortMen. Remember, it’s not murder if it’s short men; it’s…cleansing."

Är 99.9999% säker på att detta är satir som belyser det faktum att så fort män uttrycker preferenser när det kommer till romantiska partners, t.ex att hon inte är tjock, kallas de för svin, medans kvinnor ofta har en lista på "måsten" utan att ifrågasättas.

Men det sorgliga är att språket som används i artikeln inte är långt ifrån vad jag själv hört kvinnor uttrycka i ämnet "korta killar". Vissa kvinnor verkar vara genuint äcklade av korta killar, inte på #GasShortMen nivå förstås, men skrämmande nära.

Ta en titt på Twitterfeeden @heightismwatch för exempel på hat för korta män från riktiga kvinnor.

Vad tycker ni?


   
Citera

"It’s Time We Sent All Short Men To The Gas Chambers" by Anne Gus

http://thoughtcatalog.com/anne-gus/2014/07/its-time-we-sent-all-short-men-to-the-gas-chambers/

"Also, spread the word with this hashtag on Twitter #GasShortMen. Remember, it’s not murder if it’s short men; it’s…cleansing."

Är 99.9999% säker på att detta är satir som belyser det faktum att så fort män uttrycker preferenser när det kommer till romantiska partners, t.ex att hon inte är tjock, kallas de för svin, medans kvinnor ofta har en lista på "måsten" utan att ifrågasättas.

Men det sorgliga är att språket som används i artikeln inte är långt ifrån vad jag själv hört kvinnor uttrycka i ämnet "korta killar". Vissa kvinnor verkar vara genuint äcklade av korta killar, inte på #GasShortMen nivå förstås, men skrämmande nära.

Ta en titt på Twitterfeeden @heightismwatch för exempel på hat för korta män från riktiga kvinnor.

Vad tycker ni?


   
SvaraCitera

jag tycker du är en idiot för respektera idioti nog för att ta det seriöst


   
SvaraCitera

jag tycker du är en idiot för respektera idioti nog för att ta det seriöst


   
SvaraCitera

Förmodligen satir, ja. Att nån kallar sig feminist eller inte är väl rätt irrelevant egentligen, det finns vettiga såna och idiotiska.

Angående hatet mot korta män så är det inget jag har upplevt alls, fast jag är kort (170). Visst, en del tjejer säger att de vill att killen ska vara minst 180 vilket jag kan förstå att de säger men det verkar mest vara nåt de bara säger, enligt min egen erfarenhet.

Tjejer som verkligen hatar korta har jag aldrig stött på, men de är antagligen jävligt osäkra och dumma i huvudet. Inte värt att lägga ner nån tid på det.

Angående kroppsideal är det mest det egna könet som upprätthåller dem. Förr var det en trend för tjejer att vara pinnsmala, men ingen kille gillade det ens. Nu är det en trend bland killar att biffa upp sig och deffa och se ut som zyzz, fast de flesta tjejer verkar tycka att det är för mycket. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Även om dom inte är seriösa så är det principen som gäller i hons/hans inlägg. Men har du någonsin hört en kvinna få skit från samhället för att uttrycka såna här känslor?
Jag har inte hört det, men har hört flertal män blivit nästan trakasserade  ner till deras knä för dom har gjort nåt mot de motsatta könet.

Såklart man har fått höra: "Han är ju man han ska kunna stå upp för sig själv"
Men det har jag inte hört från det motsatta könet.

Denna videon visar hur samhället ser på det:

När mannen är våldsam mot kvinnan så reagera folk, de kommer och hjälper kvinnan. Men när det är tvärt om sitter folk och skrattar åt han.


   
SvaraCitera

Hyfs:
Även om dom inte är seriösa så är det principen som gäller i hons/hans inlägg. Men har du någonsin hört en kvinna få skit från samhället för att uttrycka såna här känslor?
Jag har inte hört det, men har hört flertal män blivit nästan trakasserade  ner till deras knä för dom har gjort nåt mot de motsatta könet.

Såklart man har fått höra: "Han är ju man han ska kunna stå upp för sig själv"
Men det har jag inte hört från det motsatta könet.

Denna videon visar hur samhället ser på det:

När mannen är våldsam mot kvinnan så reagera folk, de kommer och hjälper kvinnan. Men när det är tvärt om sitter folk och skrattar åt han.

Det är mer accepterat att säga "han är för kort" än att säga "hon är för tjock", ja.


   
SvaraCitera

"Han är för kort/smal" får man säga. Men om man säger "hon har för liten röv" är man ett svin, sexist, objektifierande osv.


   
SvaraCitera

Hyfs:
Även om dom inte är seriösa så är det principen som gäller i hons/hans inlägg. Men har du någonsin hört en kvinna få skit från samhället för att uttrycka såna här känslor?
Jag har inte hört det, men har hört flertal män blivit nästan trakasserade  ner till deras knä för dom har gjort nåt mot de motsatta könet.

Såklart man har fått höra: "Han är ju man han ska kunna stå upp för sig själv"
Men det har jag inte hört från det motsatta könet.

Denna videon visar hur samhället ser på det:

När mannen är våldsam mot kvinnan så reagera folk, de kommer och hjälper kvinnan. Men när det är tvärt om sitter folk och skrattar åt han.

Det är en knäpp värld vi lever i.


   
SvaraCitera

Bööööörg:

Det är mer accepterat att säga "han är för kort" än att säga "hon är för tjock", ja.

Många feminister gnäller också på att kvinnor ska raka sig och skyller på männen samtidigt som de totalignorerar att män också måste raka sig. De gnäller också på att kvinnor som har mycket sex kallas horor och blir hånade samtidigt som de totalignorerar hånet emot manliga oskulder. Många feminister använder också oskuld själva som ett sått att håna män med andra åsikter.


   
SvaraCitera

Satir eller provokation för att få klick


   
SvaraCitera

Hon tackar nog för uppmärksamheten


   
SvaraCitera

har inge vettigt att säga, så ja skiter i det


   
SvaraCitera

Det finns en gnutta sanning i allting, satir som provokation och att blunda och vända bort blicken gör inte världen bättre. 


   
SvaraCitera

Det var en rätt tråkig satir.

Men visst finns det ett visst avståndstagande till korta män från kvinnor. Tråkigt för dem men så är det, handlar inte om hat utan om preferens.

Bööööörg: Angående kroppsideal är det mest det egna könet som upprätthåller dem. Förr var det en trend för tjejer att vara pinnsmala, men ingen kille gillade det ens. Nu är det en trend bland killar att biffa upp sig och deffa och se ut som zyzz, fast de flesta tjejer verkar tycka att det är för mycket.

Stämmer väldigt mycket tycker jag. Hur ofta hör och ser man män som säger sig föredra silikonpattar eller förstorade läppar? Jag har då aldrig träffat någon, ändå verkar det vara nästan något naturligt för kvinnor att göra om de har lite pengar att spendera på det.


   
SvaraCitera