Aviseringar
Rensa alla

Feminist


major: Sverigedemokrater, nazister och Trump-supportrar alltså? De är väldigt aktiva på internet men gör inte så mycket väsen utanför. Manliga feminister vågar däremot stå för sina åsikter.

Du vill att bland annat nazister ska göra mer väsen utanför internet? Hur jävla dum i huvudet är du? Du är en skam för alla som har en hjärna. Manliga feminister tycker det som "Alla" tycker är "självklart rätt", vilket jävla mod de har som bräker likadant som resten av hjorden, din sanslösa idiot. Anledningen till att de du nämner är så tysta är dels att deras syn är mindre allmänt accepterad samt att de troligen vill lösa problemen genom att människor blir mer upplysta också, det är ofta kombinationer av motivationer som får människor att handla som de gör, både piskor och morötter. Sluta lek någon som kan tänka, sluta ha åsikter. 


   
SvaraCitera

sorry men det är min ärliga reaktion på det du skriver.


   
SvaraCitera

för övrigt så är jag en manlig feminist. du/ni vill säkert ej tro mig men det är för att ni saknar förmågan att se nyanserat på sakfrågor som berör er känslomässigt i djupet. Vilket jävla samhälle vi har


   
SvaraCitera

så jävla primitiv vi mot dom mentalitet du kör med så att det du skriver blir rakt från sandlådan, därav min reaktion innan, orkar inte försöka få dig att förstå på allvar, fuck you


   
SvaraCitera
major

Svart vit blå röd grön gul lila orange:

Du vill att bland annat nazister ska göra mer väsen utanför internet? Hur jävla dum i huvudet är du? Du är en skam för alla som har en hjärna. Manliga feminister tycker det som "Alla" tycker är "självklart rätt", vilket jävla mod de har som bräker likadant som resten av hjorden, din sanslösa idiot. Anledningen till att de du nämner är så tysta är dels att deras syn är mindre allmänt accepterad samt att de troligen vill lösa problemen genom att människor blir mer upplysta också, det är ofta kombinationer av motivationer som får människor att handla som de gör, både piskor och morötter. Sluta lek någon som kan tänka, sluta ha åsikter. 

Oj, du får jessijess att framstå som lugn, trevlig, rationell och behärskad. Grattis.

Vad sa jag om vill? Nazister är också antifeminister. Skalar man bort nazismen vågar de fortfarande inte stå för sina åsikter i egenskap av antifeminister. Men anonymt på internet går det förstås bra.

Du kastar sten i glashus.


   
SvaraCitera

major:

Oj, du får jessijess att framstå som lugn, trevlig, rationell och behärskad. Grattis.

Vad sa jag om vill? Nazister är också antifeminister. Skalar man bort nazismen vågar de fortfarande inte stå för sina åsikter i egenskap av antifeminister. Men anonymt på internet går det förstås bra.

Du kastar sten i glashus.

Du lever i en fantasivärld.


   
SvaraCitera

time: Och baksidan av det där är att kvinnor inte tillåtits slåss för sina nationer eller familjer för att de är för fragila för att hantera krig och våld. Är det rimligt? Är vi porslinsdockor? Svar nej.

Kvinnor är inte ens i närheten lika lämpade för strid som män är, ja, av rent biologiska skäl. Och vadå baksidan? Det är väl snarare ett privilegium att samhället anser en värd nog att beskyddas samtidigt som män förväntas dö för en.

time: Jag är inte okej med att män dikterar för kvinnor vad de kan och inte kan göra, från klädesplagg till sexuellt beteende till yrkesmöjligheter och familjeval.

Nej det är jag absolut inte okej med, eftersom jag vill ha ett jämställt samhälle. Riktig jämställdhet menar jag då, inte feministisk jämställdhet. Vilka lustiga exempel du tog upp förreesten, män som vill diktera klädesplagg och sexuellt beteende för kvinnor. Vilka män är det som känner ett stort behov av att diktera sådana saker exakt måntro? Är det vita svenska män eller är det muslimer? Hmmmm.... en mycket svår fråga!

time: Är du inte heller okej med det så står du, hör och häpna, på samma sida som majoriteten av feminister idag.

Skillnader är att feminister tror på en väldigt massa ovetenskaplig dynga som gör hela rörelsen totalt oattraktiv för vem som helst som besitter en fungerande hjärna. Ordboksdefinition av feminism låter ju toppen, en rörelse för social och ekonomisk jämställdhet mellan könen, toppen! Vem skulle ha något emot det? (Förutom muslimer då). Men detta är en väldigt generös definition som inte stämmer så bra överens med vad feminister FAKTISKT tycker. Feminismen är till och börja med till stor del en vänsterrörelse vilket är varför den präglas av marxistiska kollektivist-analyser, samt klassanalyser, typiskt för marxism. Dessutom så tillkommer mycket mer än bara "tron på jämställdhet". Feminism innefattar en ideologisk världsbild och teori där det påstådda mytomspunna patriarkatet står i centrum och används som förklaringsmodell för att beskriva alla problem i världen som berör kvinnor. Det är konspiratoriskt, simplistiskt och helt enkelt inte sant. Feminismen är således en typisk sådan ideologi som attraherar människor som inte är de allra mest begåvade, eller som helt enkelt bara är arga och frustrerade, och erbjuder en enkel förklaringsmodell för det allt. Tjänar du dåligt? Det är patriarkatets fel. Fick du inte det där jobbet? Det är patriarkatets fel. Feminismen attraherar också kvinnor som vill vara offer, som vill gnälla och inte ta personligt ansvar för någonting, som inte vill eller förmår att kämpa för några mål utan vill ha en bra ursäkt för alla personliga misslyckanden. Feminister påstår att feminismen förstärker kvinnor men jag ser att det är snarare det motsatta. Feminismen gör kvinnor till inkapabla gnälliga offer som tror att världen ska anpassa sig efter deras känslor. Riktigt starka kvinnor är sällan feminister. 

time: Vi kommer ingenvart, mest för att du inte är med på att det finns ett globalt och systematiskt förtryck mot kvinnor.

Nej det har du rätt i, något sånt finns inte. Det finns vissa kultur där kvinnor är mycket förtryckta, men kvinnor är inte förtryckta i Sverige, utom möjligtvis ute i förorterna av du vet vilka. Kvinnor har alla rättigheter och möjligheter som män har, plus några till. Kvinnor har massor av fördelar som inte män har.

time: Naturligtvis fanns det kvinnor som var emot rösträtt, kvinnor är en heterogen grupp. Innebär det att vi ska ta bort rösträtten för kvinnor för att det fanns kvinnor som inte tyckte det var en bra idé? Naturligtvis inte.

Det sa jag inte. Jag försökte utmana din extremt simplistiska historiebild som går ut på att män i alla tider hatat och förtryckt kvinnor när i själva verket har både män och kvinnor blivit förtryckta av en elit under mestadels av historien.


   
SvaraCitera

major: Jag känner att jessijess innerst inne inte tror på sin egen löjeväckande verklighetsbeskrivning men att hon försöker ganska hårt i sin aggressiva ton med att övertyga sig själv om att den är sann. Jag känner inte att ett skränande om "betahannar", "rabiata batikhyndor", "skabbiga feministhaggor" och "kulturmarxism" är värt att bemöta på något seriöst vis.

Lite högre nivå får det vara på inläggen så ska jag själv ta och svara sakligare i gengäld.

Förklara gärna för mig vart jag har fel då. Du är väldigt välkommen att presentera ett eget resonemang, ifall du kan, istället för att prompt bara hävda att jag minsann "har fel". Eller ska du hänga upp på dig på att jag använder ord och epitet som du finner provocerande?


   
SvaraCitera

Sluta snacka om manshatare. Dessutom, varför i hela friden skulle en manshatare bli attraherad av dig?

Valet står lite mellan att vara feminist eller idiot, för feminismen behövs, det gör den. 


   
SvaraCitera

AuriSacraFames
Valet står lite mellan att vara feminist eller idiot, för feminismen behövs, det gör den.

Förklara gärna varför feminism behövs i Sverige 2017.


   
SvaraCitera
time
 time

jessijess: Vilka män är det som känner ett stort behov av att diktera sådana saker exakt måntro? Är det vita svenska män eller är det muslimer?

Om du inte kan släppa idéen om att jag pratar exklusivt om Sverige kan vi stanna diskussionen här.


   
SvaraCitera

hur jävla många gånger måste någon upprepa ordet globalt innan vissa förstår det?

kul att vara så övertygad om att man är en briljant individ och att feminister är obildade idioter men samtidigt inte förstår ord som globalt, individer, gruppstruktur och vad de innebär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wow that escalated quickly 


   
SvaraCitera

inb4 SLUTA VA SÅ HYSTERISK 


   
SvaraCitera

jessijess:

Förklara gärna varför feminism behövs i Sverige 2017.

Oj oj oj, lång lista
Kort sagt: Vi lever i ett patriarkat.
Jag kan ge dig 3 punkter :

* sexuella trakasserier och våldtäkter mot kvinnor, 1/3 av alla kvinnor är säkert bara toppen av isberget. Statistik säger att det är män som är just våldtäktsMÄN i mer än 90% av fallen.

*Kvinnors bröst, och bröstvårtor, sexualiseras, vilket inte mäns gör. Trots att bröstvårtorna ser likadana ut och kvinnors bröst är fett och lagring av mat till bebisar, inget annat.

*Alla stadsministrar vi har haft har varit män.

Vill du ha en till?


   
SvaraCitera