Aviseringar
Rensa alla

Feminist


AuriSacraFames: Skyll av dig bara. Låt mig bara säga så här: Även utan invandringen hade vi fortfarande levt i ett patriarkat, och med tanke på min statistik jag visat så ser man det. Jag skiter i var 2/3 kommer ifrån, 1/3 bör inte finnas heller. Jag är för att Sverige ska ge möjlighet till en mycket bättre integration för att invandrare ska bli som männen som INTE sexuellt utnyttjar eller våldtar. Men 1/3 finns fortfarande och vad ska vi göra med dem?

det blir ju en fråga för rättssystemet. man kan inte att räkna med att man ska kunna utrota en brottstyp helt och hållet. men invandringen har helt klart medfört utmaningar för vårt rättssystem som tidigare vart anpassad att hantera svensk brottslighet. heller är den brottslighet som svenskar begår inte oviktig men i korrelation till andra grupper är den mild. att kunna se och erkänna dessa nivåskillnader som problematiska är ett måste för att göra något åt det. och om vi nu ska envisas med att sverige är ett "patriarkat", trots att vi är ett av de mest sexuellt frigjorda länderna i världen, så är många av dem här länderna vår invandrare kommer ifrån patriarkat på stereoider. det känns också relevant att tillägga i diskussionen. 

AuriSacraFames: Och hörrudu, har inte du fått svar på frågan du ursprungligen frågade?

jo, men diskussionen löper ju, så länge deltagare tillåter det. 


   
SvaraCitera

major: Du saknar helt förståelse för samhällsstrukturer.

Jag anser inte att samhällsomvälvningar är nödvändiga för att hantera mindre problem. jag anser heller inte att det finns något samhällsproblem som feminister eller den feministiska teorin är förmögen att lösa utan att folk generellt skulle få det sämre. Logiken i det som du framfört är som att lösa svält med avrättning. en dålig grej till något ännu sämre. 

major: Någonstans över att bete sig som en röv på internet åtminstone.

Hade jag varit som du nu hade jag suttit och skrattat dig för att du inte kunnat precisera den frågan bättre. Jag är inte av åsikten att man måste ha uträttat politiska ärenden för att kunna ha en åsikt kring dem. 


   
SvaraCitera

Kebabrullaren:

det blir ju en fråga för rättssystemet. man kan inte att räkna med att man ska kunna utrota en brottstyp helt och hållet. men invandringen har helt klart medfört utmaningar för vårt rättssystem som tidigare vart anpassad att hantera svensk brottslighet. heller är den brottslighet som svenskar begår inte oviktig men i korrelation till andra grupper är den mild. att kunna se och erkänna dessa nivåskillnader som problematiska är ett måste för att göra något åt det. och om vi nu ska envisas med att sverige är ett "patriarkat", trots att vi är ett av de mest sexuellt frigjorda länderna i världen, så är många av dem här länderna vår invandrare kommer ifrån patriarkat på stereoider. det känns också relevant att tillägga i diskussionen. 

jo, men diskussionen löper ju, så länge deltagare tillåter det. 

Jag hade i avsikt att egentligen bara svara på frågan. Sverige är ett patriarkat för problemen vi ser på kvinnornas sida är i stor utsträckning på grund av män, tvärtom råder ej på männens sida. Frågan är slutdiskuterad.


   
SvaraCitera

http://www.gp.se/nyheter/sverige/sextrakasseri-inom-v-polisanm%C3%A4lt-1.4785341

Inte ens vänsterpartister kan bete sig. Mer feminism är lösningen! Vi måste lära våra vänsterpartister vad som är okej. Det räcker inte bara med att vara vänsterpartistfeminist, vi måste få alla män till F!-nivåer!


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:
http://www.gp.se/nyheter/sverige/sextrakasseri-inom-v-polisanm%C3%A4lt-1.4785341

Inte ens vänsterpartister kan bete sig. Mer feminism är lösningen! Vi måste lära våra vänsterpartister vad som är okej. Det räcker inte bara med att vara vänsterpartistfeminist, vi måste få alla män till F!-nivåer!

tycker du att du är rolig?


   
SvaraCitera

wineing:

tycker du att du är rolig?

Nä,  detta är ju ett stort samhällsproblem och verkligen inget att skoja om. Att det även yttrar sig i feministiska kretsar visar ju bara hur djupt rotat problemet är och hur mycket som behöver satsas för att krossa patriarkatet en gång för alla!


   
SvaraCitera

:p:PGalenpp:PGalen


   
SvaraCitera

Folk se ned på feminism för nå jävla "SJW"s ha förstört hela jävla bilden av det.
När folk tänk på en feminist tänk dom genast på en *feminazi*, en manshatare helt enkelt.
Det är många ointelligenta jävlar i skolan så du få bara ta och antingen hantera kommentarerna eller sluta prata om det.
Det kom ALLTID finnas nån som inte håll med dig och ska he ned dig totalt till varje pris.


   
SvaraCitera

AuriSacraFames: sexuella trakasserier och våldtäkter mot kvinnor, 1/3 av alla kvinnor är säkert bara toppen av isberget. Statistik säger att det är män som är just våldtäktsMÄN i mer än 90% av fallen.

Varifrån har du fått siffran 1/3 av alla kvinnor? Det är fullständigt felaktigt. Ja vi har ett stort problem med sexualbrott och kommer förmodligen alltid också att ha det. Det är inte märkligt att det är främst män som begår dessa brott. Det grundar sig i skillnader mellan män och kvinnors biologi och sexualitet, det är inte något vi kommer ifrån. Det i sig betyder dock inte att vi lever i ett patriarkat, ifall man går efter definitionen av vad patriarkat faktiskt betyder, dvs ett samhälle där män har den primära makten.

AuriSacraFames: *Kvinnors bröst, och bröstvårtor, sexualiseras, vilket inte mäns gör. Trots att bröstvårtorna ser likadana ut och kvinnors bröst är fett och lagring av mat till bebisar, inget annat.

Jag frågar dig vad det är som gör Sverige till ett patriarkat och efter punkten om sexualbrott är denna icke-fråga det bästa du kan komma på för att bevisa det påstådda patriarkatet i Sverige? Haha! Kvinnors bröst är sexualiserade eftersom män i alla kulturer och alla tider har varit förtjusta i kvinnobröst pga de starka sexuella konnotationerna som är sexuellt upphetsande för män. Det är biologiskt. Män och kvinnor är helt enkelt olika och har också olika kroppar. Det är inte det onda patriarkatet som har kommit och bestämt att kvinnors bröst minsann ska sexualiseras. Det är mänsklig natur, deal with it.

AuriSacraFames: Alla stadsministrar vi har haft har varit män.

Än sen då? Det är främst män som är intresserade av att jaga efter höga positioner i samhället, t.ex. att bli politiker, VD, styrelseledamot etc. Detta eftersom forskning har visat att män och kvinnor prioriterar olika i sina liv, det är inte på grund av patriarkat eller orättvisa. Kvinnor prioriterar familjeliv och sociala relationer långt över att göra karriär, vilket är varför de också tar ut mer föräldraledighet och arbetar mindre än män. Det är därmed inte konstigt att de flesta företagsledare och politiker, människor på höga poster, oftast är män. Det viktiga är att kvinnor har samma förutsättningar och möjligheter för att också kunna ta sig dit, vilket vi också har. I vissa fall en enklare väg eftersom de kan gynnas av t.ex. könskvotering vilket enbart tillämpas för att gynna kvinnor, inte män.

AuriSacraFames: Vill du ha en till?

Ja gärna.


   
SvaraCitera

Ja, snarare så är det väl så att det knappt finns något i samhället som är mer förtryckt än mäns sexualitet(och detta är väl egentligen en bra sak).


   
SvaraCitera

Du måste nog bli en lesbian tyvärr.


   
SvaraCitera

jessijess:

Varifrån har du fått siffran 1/3 av alla kvinnor? Det är fullständigt felaktigt. Ja vi har ett stort problem med sexualbrott och kommer förmodligen alltid också att ha det. Det är inte märkligt att det är främst män som begår dessa brott. Det grundar sig i skillnader mellan män och kvinnors biologi och sexualitet, det är inte något vi kommer ifrån. Det i sig betyder dock inte att vi lever i ett patriarkat, ifall man går efter definitionen av vad patriarkat faktiskt betyder, dvs ett samhälle där män har den primära makten.

Jag frågar dig vad det är som gör Sverige till ett patriarkat och efter punkten om sexualbrott är denna icke-fråga det bästa du kan komma på för att bevisa det påstådda patriarkatet i Sverige? Haha! Kvinnors bröst är sexualiserade eftersom män i alla kulturer och alla tider har varit förtjusta i kvinnobröst pga de starka sexuella konnotationerna som är sexuellt upphetsande för män. Det är biologiskt. Män och kvinnor är helt enkelt olika och har också olika kroppar. Det är inte det onda patriarkatet som har kommit och bestämt att kvinnors bröst minsann ska sexualiseras. Det är mänsklig natur, deal with it.

Än sen då? Det är främst män som är intresserade av att jaga efter höga positioner i samhället, t.ex. att bli politiker, VD, styrelseledamot etc. Detta eftersom forskning har visat att män och kvinnor prioriterar olika i sina liv, det är inte på grund av patriarkat eller orättvisa. Kvinnor prioriterar familjeliv och sociala relationer långt över att göra karriär, vilket är varför de också tar ut mer föräldraledighet och arbetar mindre än män. Det är därmed inte konstigt att de flesta företagsledare och politiker, människor på höga poster, oftast är män. Det viktiga är att kvinnor har samma förutsättningar och möjligheter för att också kunna ta sig dit, vilket vi också har. I vissa fall en enklare väg eftersom de kan gynnas av t.ex. könskvotering vilket enbart tillämpas för att gynna kvinnor, inte män.

Ja gärna.

Så du skyller allt på biologi trots att det finns, eller åtminstone funnits, kulturer där kvinnan behandlats med respekt i högre grad än nu i Sverige, där kvinnan sätts som en helig moder.
Dessutom, om män ser på detta sätt på kvinnor, som sexobjekt, så betyder det ju inte att samhället är jämställt. Att sexuellt trakassera någon kan också vara ett sätt att ta makt.

Nytt exempel?
Om en man går och ställer sig på en scen naken med en ballong för sitt könsorgan så är det roligt. Gör en kvinna likadant är det bara konstigt och hon anses vara äcklig och slampig.


   
SvaraCitera

Jaaa, om du är en sån som skyller alla världens problem på vita män är det oattraktivt. Är du en som är för kvinnors rättigheter är de inte alls.


   
SvaraCitera

hhh hatar män


   
SvaraCitera

flygkärra:
hhh hatar män

Rodnar du var inte sån förut. snabbt det gått


   
SvaraCitera