Aviseringar
Rensa alla

Feministäckel


Ämnesstartare

ormöga:

nej? absolut inte och det är verkligen inte det man vill åstadkomma!

Vad är din kommentar till den norska undersökningen som visar att män oftare blir slagna av sin partner (kvinnor) än kvinnor som blir slagna av sin partner (män).

Detta tystas ju bara ner, samtidigt som kvinnor, media och politiker fortsätter tjata om motsatsen [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Bara bröst i badhus

så det är absolut fel och bland annat därför är feminister hatade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad klagade dom på denna gången?


   
SvaraCitera

ormöga:

men lyssnar inte på sånna!!

Jag kan säga såhär:
Min åsikt i frågan är att alla rättigheter som en man har, ska en kvinna ha med och samma gäller skyldigheter.
Inget av könen ska få orättvisa fördelar, nackdelar eller dylikt.
jag värderar kvinnor lika högt som män och anser att man igentligen inte behöver någon feminism.

Tyvärr så befläckar Scumfeminister och gudrun schyman feministernas namn, som en gång i tiden faktiskt stod för något som var väldigt positivt och har lett till stora förändringar inom samhället.

ormöga:

så det är absolut fel och bland annat därför är feminister hatade?

Nej, men jag tycker det är fruktansvärt onödigt att stå och på fullaste allvar mena att detta är en "viktig" debatt när folk i samhället verkligen lider.
Barn som tvingas leva på existensminimum eftersom föräldrarna är fattiga, hemlösa BARN som föddes in i ett hem som inte villa ha dem där.
människor som förföljds och dödas, när de flydde sitt hemland just av den anledningen.

att ha BH på sig när man badar skulle inte jag kalla för allvarligt problem förrän alla andra problem i samhället är lösta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strongo:

Vad klagade dom på denna gången?

Allt det vanliga. Men det som är extra jobbigt med vissa av dom är hur hatiska dom är mot alla män även om dom inte vill erkänna det [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajen Hardcore:

Vad är din kommentar till den norska undersökningen som visar att män oftare blir slagna av sin partner (kvinnor) än kvinnor som blir slagna av sin partner (män).

För att kvinnor oftare blir slagna i sverige? det går inte att jämföra. men jag är lixom inte så insatt i vad andra tycker som är feminister. jag vet bara att JAG inte vill trycka ner män och göra kvinnan bättre, utan bara värdera kvinnan mer. hade du varit kvinna lovar jag att du hade förstått vad jag menar....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

jag värderar kvinnor lika högt som män och anser att man igentligen inte behöver någon feminism

tänk om alla vore som du


   
SvaraCitera

ormöga:

tänk om alla vore som du

Då skulle världen vart en konstig plats ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajen Hardcore:

Allt det vanliga.

Trafikljus, skyltar, badhus och andra obetydliga saker?

Bajen Hardcore:

Men det som är extra jobbigt med vissa av dom är hur hatiska dom är mot alla män även om dom inte vill erkänna det [shake]

Dom är borde bara bli arkebuserade på plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ormöga:

För att kvinnor oftare blir slagna i sverige?

Någon sådan undersökning har inte gjorts. Men eftersom det är precis som jag skrev ovan så är det ju lustigt att det gnälls enbart om mäns våld mot kvinnor men ALDRIG om kvinnors våld mot män.

ormöga:

hade du varit kvinna lovar jag att du hade förstått vad jag menar....

Kvinnor får redan som det är mest fördelar inom alla områden. (Om man nu inte är politiker, kvällstidningsläsare eller pk-wannabee)


   
SvaraCitera

Jag hatar feminister som tror att dom är bättre än män. [sad] Hatar även motsatsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Hatar även motsatsen.

Finns dom verkligen? [wink] Alla män som hatar kvinnor är väl typ mördade [crazy]


   
SvaraCitera

jag är feminist, vill jamnställdhet. men det Fi håller på med är bara rent manshat.


   
SvaraCitera

Bajen Hardcore:

Finns dom verkligen? [wink]

Haha Gryphon är ju lite av den sorten. Fast han är väl mer för att förslava varje kvinna vid en spis utan rättigheter. [rolleyes]

Bajen Hardcore:

Alla män som hatar kvinnor är väl typ mördade [crazy]

Nädå. Nämnde en som sagt. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Gryphon är ju lite av den sorten

Är inte han typ lite emot allt och alla på hela jorden egentligen? xD


   
SvaraCitera