Aviseringar
Rensa alla

Feministisk parodi av "Blurred Lines"


Ämnesstartare

ennie
är du seriös?

ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:

mm men tror den är gjord av feminister så just därför

som om allt jag gör är feministiskt

åh feministiskt kaffe d var jag som gjorde det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

ja.

bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk är sådana idioter orkar inte hur jävla korkat det här är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: åh feministiskt kaffe d var jag som gjorde det

😀


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Det är mycket bra som kommer med den här videon. Dels att dom visar hur otroligt töntig originalvideon är och att dom har vissa bra och vettiga comebacks på det låten uttrycker och annat kvinnoförnedrande i allmänhet. Ger den en thumbs up. 


   
SvaraCitera
SOMBI

Har ni ens sett den riktiga videon? - till er som är emot denna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:
Har ni ens sett den riktiga videon? - till er som är emot denna. 

ja, den är också skitdålig.


   
SvaraCitera
SOMBI

df rqp: ja, den är också skitdålig.

På vilket sätt tycker du att den är dålig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

På vilket sätt tycker du att den är dålig?

fantasilös, intetsägande, trist, klyschig

ungefär som denna parodi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

haha gillade den här

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
skitdålig och töntig, mest

som originalet.


   
SvaraCitera
SOMBI

df rqp: fantasilös, intetsägande, trist, klyschig

ungefär som denna parodi

Eftersom det är en parodi så borde den ju spegla det fantasilösa, intetsägande, trista och klyschiga - och det lyckades ju uppenbarligen?
Sedan att originalvideon är kvinnoförnedrande och äcklig kanske inte alla tänker eller bryr sig om, men jag tycker att det behövs en video där könsrollerna blir ombytta just för att vissa är för dumma för att förstå annars (eftersom den just ÄR intetsägande och klyschig och alldeles för vanlig). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

Eftersom det är en parodi så borde den ju spegla det fantasilösa, intetsägande, trista och klyschiga - och det lyckades ju uppenbarligen?
Sedan att originalvideon är kvinnoförnedrande och äcklig kanske inte alla tänker eller bryr sig om, men jag tycker att det behövs en video där könsrollerna blir ombytta just för att vissa är för dumma för att förstå annars (eftersom den just ÄR intetsägande och klyschig och alldeles för vanlig). 

har redan förklarat mer specifikt varför parodin är dålig feminism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

Eftersom det är en parodi så borde den ju spegla det fantasilösa, intetsägande, trista och klyschiga - och det lyckades ju uppenbarligen?
Sedan att originalvideon är kvinnoförnedrande och äcklig kanske inte alla tänker eller bryr sig om, men jag tycker att det behövs en video där könsrollerna blir ombytta just för att vissa är för dumma för att förstå annars (eftersom den just ÄR intetsägande och klyschig och alldeles för vanlig). 

men könsrollerna är ju inte ombytta


   
SvaraCitera