Aviseringar
Rensa alla

Feministiskt initiativ


Ämnesstartare

I eu-valet i år så blev ett nytt parti inröstat till Europaparlamentet, nämligen Feministiskt Initiativ. Personligen så är jag väldigt kritisk mot Feministiskt initiativ. Något som verkligen stört mig är partiets ovilja till att positionera sig som höger eller vänster något som blir tragikomiskt när deras partiledare tidigare varit ledare för vänsterpartiet. Feministiskt initiativ är ett enfrågeparti som enbart kommit in i Europaparlamentet för att folk röstat efter hjärtat. Det känns lite som en fluga och jag tvivlar på att dem kommer kunna hålla sin plats i Europaparlamentet i nästa eu-val då dem tills dess kommer att bli tvungna att visa sina andra sidor som hur dem ställer sig i ekonomisk politik mm och dem kommer inte alltid kunna ha fokus på feminismen.

Hur tänker ni kring F!?


   
Citera

Ett parti bland alla andra, spelar ingen roll oavsett vilka som röstas in


   
SvaraCitera

Tror att de kommer att klara sig bra under Gudrun med Soraya som frontfigur. Gudrun är ju sosse och jag hoppas att hon kommer att applicera det synsättet på sitt styre. 


   
SvaraCitera
mynona

Det är bra att få in en feministiskt röst som kan fokusera just på jämställdhetsfrågor. 


   
SvaraCitera

NotADoctor: som enbart kommit in i Europaparlamentet för att folk röstat efter hjärtat.

Åh fyfan.


   
SvaraCitera

FI är vänster, oviljan ligger mer i på att jämföras med andra partier, de vill framföras som ett unikt sådan, eller ja en riktning som skiljer sig från de båda. De vill skapa frågor som politiker vill inte ställa idag.

För mig tycker jag att det inte är något värt att kritisera, finns det något specifikt fall som du tycker FI! gör fel?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Så länge Fi håller sig till jämställdhetsfrågor så tror jag att dom kan göra väldigt mycket gott. Framförallt för södra Europas kvinnliga befolkning. 


   
SvaraCitera

Galningar 


   
SvaraCitera

NEMI:
Så länge Fi håller sig till jämställdhetsfrågor så tror jag att dom kan göra väldigt mycket gott. Framförallt för södra Europas kvinnliga befolkning. 

+1


   
SvaraCitera

BnMKxgJIEAAp1vp.jpg


   
SvaraCitera

Många förslag som F! vollar för är rätt intressanta och som jag som vänster skulle stödja och se genomförda. Men för alla punkter som är bra så går det minst en om inte två punkter som är lika dåliga som de föregående var bra.

Kul att de kom in i europaparlamentet, mest för att det sätter ett nytt parti på landskapet och söndrar de etablerade partiernas maktställning. Men det ska nog till en hel del fler röster om man ska ta sig in i riksdagen, och frågan är hur många fler man kan ragga upp i stockholms innerstad. 


   
SvaraCitera

Weeaboo:
Många förslag som F! vollar för är rätt intressanta och som jag som vänster skulle stödja och se genomförda. Men för alla punkter som är bra så går det minst en om inte två punkter som är lika dåliga som de föregående var bra.

Kul att de kom in i europaparlamentet, mest för att det sätter ett nytt parti på landskapet och söndrar de etablerade partiernas maktställning. Men det ska nog till en hel del fler röster om man ska ta sig in i riksdagen, och frågan är hur många fler man kan ragga upp i stockholms innerstad. 

 De är väl populärast i områden med många studenter har jag för mig? Inte stockholms innerstad


   
SvaraCitera

Positiv: De är väl populärast i områden med många studenter har jag för mig? Inte stockholms innerstad

Och som student kan du bo lite varstans. F! ligger klart ovanför genomsnittet i stockholm, säkerligen göteborg med. Men hos studenter på andra håll i landet går de nog starkt fram de med.


   
SvaraCitera

NiklasW:
BnMKxgJIEAAp1vp.jpg

Den där är fake.


   
SvaraCitera

vem av dom har tidigare varit ledare för vänsterpartiet? 

FI är väl bra?  Men vänsterpartiet är det bästa partiet i alla aspekter 


   
SvaraCitera