Aviseringar
Rensa alla

feministiskt studiematerial


bööh:

wat

ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

ja?

förklara


   
SvaraCitera

ADRENALIN:

Kvinnorna fattar itne att vi män är trötta på att jobba o slita och låter er ta för er nu

Håller med dig, skulle inte ha någonting emot att vara hemma pappa. Dammsuga och tvätta och möjligtvis ta hand om någon unge och sen sitta och spela tv-spel hela dagen är bättre än att jobba.


   
SvaraCitera

stackarsfilur:

Så är det i alla skolböcker.. om det i en mattebok står "Vem har rätt uträkning, Elin eller Mathias, förklara!" så kan man likagärna svara "Elin har rätt, eftersom hon är tjej och skolböcker alltid anger kvinnan som den smartare och mer framgångsrika".

This.

Annars -
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemmaman är som sagt halvnice [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satsar nästan vänstra pungkulan på att om 50 år (när kvinnorna har makten och vi män ärhemmamän) kommer kvinnorna klaga på att vi män har det för slappt och vilja ha det tillbaks the old way där männen är överlägsna kvinnan på alla plan....


   
SvaraCitera

bööh:

förklara

Ja att tjejer får bättre betyg i skolan än killar visar inte att killar skulle vara sämre utan snarare att tjejers behov tillfredställs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

så kan man likagärna svara "Elin har rätt, eftersom hon är tjej och skolböcker alltid anger kvinnan som den smartare och mer framgångsrika".

har även märkt att det är mkt invandrarnamn speciellt i matteböcker [crazy] men min juridikbok är fan extrem. det minst feministiska jag har hittat nu är att kvinnan ärvde [cool]

dazed_and_confused:

Hemmaman är som sagt halvnice

glhf

Homunculi:

This.

XD

måste hitta ngn sådan typ av uppg och skriva så och visa läraren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

har även märkt att det är mkt invandrarnamn speciellt i matteböcker

Hahaha, ja, just det, det hade jag glömt. Är också ett typiskt exempel, kvotera in lite invandrare i böckerna.. "Nils, Stina och Mohammad skulle slå vad om vem som kunde spara mest pengar under ett år" [bigcheers]

Om det som i mitt exempel är både en tjej och en invandrare med, hur delas det då upp vem som är smartast? Antar att det kvoteras däremellan också? Någon som har någon analys? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

glhf

Nja man måste hitta någon välbeställd, vacker och en smula dum kvinna också man vill inte bo i en hyresetta med någon utbränd jävla undersköterska med ett brinnande intresse för indianföremål liksom. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

"Nils, Stina och Mohammad skulle slå vad om vem som kunde spara mest pengar under ett år"

[love]

stackarsfilur:

Om det som i mitt exempel är både en tjej och en invandrare med, hur delas det då upp vem som är smartast? Antar att det kvoteras däremellan också? Någon som har någon analys?

jag tror att svaret är mohammed eller nils ärligt talat.

dazed_and_confused:

utbränd jävla undersköterska med ett brinnande intresse för indianföremål liksom.

wtf, älskar dig lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

wtf, älskar dig lite

gud är överskattad och the root of evil , återställer balansen [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

gud är överskattad och the root of evil , återställer balansen

gillar den dokumentären. alltså jag skulle verkligen vilja träffa dawkins. tänk så dör han innan jag hinner träffa honom. hur ska jag göra för att träffa honom? undrar om man kan mejla honom. vill ha kontakt med honom. låter besatt. är besatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

jag tror att svaret är mohammed eller nils ärligt talat.

Det är så alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Det är så alltså?

går på känslan


   
SvaraCitera