Aviseringar
Rensa alla

Femtio nyanser av honom


Ämnesstartare

För ungefär tre dagar sedan,så var jag på det här underbara biblioteket i skolan. Lite läskigt men det är okej. Jag var tvungen att låna en bok och jag hittade "Femtio nyanser av honom" av E L James. Jag tyckte att den verkade bra tills jag kommer till kapitel sju, då jag tycker att den verkar vara lite...hmm. Pervers. Trött
Aja, jag läste vidare och sen sa det typ POFF. Och seriöst, jag menar inte lite poff, utan väldigt stort poff. "Christian står över mig med ett flätat ridspö av läder i handen. Han slår långsamt med spöet i handen medan han tittar ner på mig. Jag är naken och fastbunden med utspärrade armar och ben på en dubbelsäng. BLA BLA BLA" Jag ringde till syster min och hon sa att jag inte bör läsa den då den är ganska, väldigt "sexuell" tror jag..

Så ja, jag ska inte läsa den då jag bara går i åttan. Men det som gör mig fundersam är varför skolbiblioteket har den serien, när den inte är så barnanpassad. Har dem inte läs boken eller? Skeptisk 


   
Citera
Ämnesetiketter

Lolo:
 Har dem inte läs boken eller? Skeptisk 

gissar på: nej
uppenbarligen kan de inte ha läst recensionerna heller. eller så köpte de in den till sig själva...


   
SvaraCitera
mynona

Överaskande att skolbiblioteket köpte in den, men jag ser inte varför du inte ska läsa den för att du går i 8an. Jag läste massor av vuxenböcker - jo även när de inkluderade sådant - när jag var yngre än så. Det var bra för utvecklingen av mitt intellekt. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Troligtvis köpte de in bokek eftersom den stod på topplistorna överallt. Det var en storsäljare. Har läst större del av den boken och den är inte lämplig för unga. Inte så mycket för sexet eller den dåliga bdsm kulturen utan för att det porträtterar ett ohälsosamt och manipulativt förhållande. Och romantiserar det enormt.


   
SvaraCitera
Yaren

Skolbibliotek har väl både barn och vuxenböcker. Men det finns säkert personer i din ålder som läser det där, det är ju ändå baserat på twilight-fanfiction. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Överaskande att skolbiblioteket köpte in den, men jag ser inte varför du inte ska läsa den för att du går i 8an. Jag läste massor av vuxenböcker - jo även när de inkluderade sådant - när jag var yngre än så. Det var bra för utvecklingen av mitt intellekt. 

Okej då


   
SvaraCitera
mynona

Lolo:

Okej då

Men oavsett ålder så är det ju en personlig sak om man känner att man vill - även en 50åring kanske inte skulle vara redo att läsa något sådant. Man får alltid bedöma det individuellt!


   
SvaraCitera

Kudhos: eller den dåliga bdsm kulturen

mig veterligen fördömer även de som håller på med bdsm boken


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

mig veterligen fördömer även de som håller på med bdsm boken

Jag håller inte på med bdsm men jag vet att boken uppskattas inte kring de som gör.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Jag håller inte på med bdsm men jag vet att boken uppskattas inte kring de som gör.

inte jag heller (vill jag tillägga) Galen men då har vi hört samma sak!


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

inte jag heller (vill jag tillägga) Galen 

too late nu tror jag att du är freaky bdsm:are som gillar läder, vax, och piskor.


   
SvaraCitera

Kudhos:

too late nu tror jag att du är freaky bdsm:are som gillar läder, vax, och piskor.

Ledsen


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

Ledsen

"she's a super freak. Super freak-aaah"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså det e ju en porrbok 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den e baserat utav twilight fan fiction utifall om jag fatta de rätt


   
SvaraCitera