Aviseringar
Rensa alla

Ferrari


Ämnesstartare

Hey, Jag och en kompis satt nyss och pratade om ferrari, Är det lagligt att köra och bruka den sortens bil på dom svenska vägarna? Obs: Om man kör efter hastighetsbegränsingarna[smile]


   
Citera

tror ej det


   
SvaraCitera

Ähm, va? ja?


   
SvaraCitera

Kommer du från Sovjet eller.


   
SvaraCitera

svenska vägar+superbilar=skit


   
SvaraCitera

Självklart! [confused]


   
SvaraCitera

Fast Ferrari FXX får ej köras på allmänna vägar. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis vad jag trodde, Dock så bråkar jag och min kompis om sådana självklara saker, Och jag, som ja är, Måste över bevisa honom detta. Tackar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Kommer du från Sovjet eller.

Hur kan du tro det, Skulle bara överbevisa honom det.


   
SvaraCitera

Nej för tusan, det är bara Volvos å Saabar vi får köra här i Sverige och dom får inte ha stora motorer [crazy] [crazy] [crazy] Klart att man får köra Ferrari, bara den är vägreggad (vilket dom flesta är) [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

svenska vägar+superbilar=skit

Var fan ska man köra annars? Har du vart ute i europa nån gång? Svergie har bästa vägarna med hästlängder. Och ja, jag har kört på autobahn kors och tvärs (kört igenom hela europa för den delen). Säger bara, visst dom har lutade svängar, brett trefiligt och folk som faktiskt använder backspegel till mer än att sminka sig som här i svergie. Men beläggningen är ändå bäst på dom svenska motorvägarna. Det går alldeles utmärkt att köra superbilar här.

Man får våga tänja på hastighetsbegränsningarna lite men det är nog inga problem, för har man råd med sån bil så har man råd med böter. Och man kan faktiskt köra ifrån snuten utan större bekymmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

svenska vägar+superbilar=skit

Var fan ska man köra annars? Har du vart ute i europa nån gång? Svergie har bästa vägarna med hästlängder. Och ja, jag har kört på autobahn kors och tvärs (kört igenom hela europa för den delen). Säger bara, visst dom har lutade svängar, brett trefiligt och folk som faktiskt använder backspegel till mer än att sminka sig som här i svergie. Men beläggningen är ändå bäst på dom svenska motorvägarna. Det går alldeles utmärkt att köra superbilar här.

Man får våga tänja på hastighetsbegränsningarna lite men det är nog inga problem, för har man råd med sån bil så har man råd med böter. Och man kan faktiskt köra ifrån snuten utan större bekymmer.


   
SvaraCitera

_Danne_:

Det går alldeles utmärkt att köra superbilar här.

Ja, vägarna är faktiskt ganska idealiska.

Synd på vägsaltet bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Ja, vägarna är faktiskt ganska idealiska.

Synd på vägsaltet bara.

Inget att ojja sig över. Det är få som skulle våga/(klara av) att köra sina dyrgripar (med massor av kräm) i halt väglag. Sen så är det inte helt lätt att få tag i 19 eller 20 tums vinterdäck heller. Och bromsskivorna ska ju få plats så ner i dimension kan man inte gå...

Saltet är bortkastade pengar på många håll tycker jag. Körde hela vintern med dubbfria gammla vinterdäck på min 1800kilos bakhjulsdrivna BMW och jag hade faktiskt bara en enda situation där jag upplevde väggreppet som fruktansvärt dåligt. Då kör jag mest ute på landet (där saltbilen inte vart i farten) tål att läggas till.

Salt äter upp allas bilar, förstör miljön och ibland gör väglaget direkt livsfarligt (fryser på när allt har smält till pölar = Blank-is). Lär folk köra ordentligt istället så kommer antalet olyckor minska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vf skulle det inet vara lagligt bil som bil.


   
SvaraCitera