Aviseringar
Rensa alla

Fertilitetstest


Ämnesstartare

Jag försöker inte bli gravid, men är orolig över att inte kunna få barn i framtiden ändå. Finns det någon möjlighet att göra ett fertilitetstest tror ni? Kan man i så fall göra det på ungdomsmottagningen? Kostar det något? Hur går det till?


   
Citera

Varför tror du att du skulle kunna vara infertil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

Lite pinsamt att säga detta.. Men jag har haft oskyddat några gånger och nästan hoppats på att bli gravid bara för att försäkra mig om att jag kan få barn i framtiden. Det är nämligen lite det som är meningen med livet för mig, därför som jag är så nojig.


   
SvaraCitera

Fråga ungdomsmottagningen där du bor. 


   
SvaraCitera

Gå till Ungdomsmottagningen och hör dig för.


   
SvaraCitera

Nä ungdomsmottagningar gör inte sådant. Och att ha oskyddat sex kan leda till könssjukdomar vilka kan göra dig infertil.


   
SvaraCitera

Caroline123:
 Lite pinsamt att säga detta.. Men jag har haft oskyddat några gånger och nästan hoppats på att bli gravid bara för att försäkra mig om att jag kan få barn i framtiden. Det är nämligen lite det som är meningen med livet för mig, därför som jag är så nojig.

men vissa dagar i menscykeln är det omöjligt att bli gravid på, andra dagar är det mkt möjligt


   
SvaraCitera

kukoxo:

men vissa dagar i menscykeln är det omöjligt att bli gravid på, andra dagar är det mkt möjligt

mm och ibland händer ingenting alls 


   
SvaraCitera

ditt liv har mina kondoleanser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Fråga ungdomsmottagningen där du bor.       

Volvo4life:
Gå till Ungdomsmottagningen och hör dig för.

Det ska jag göra!

 

isola:
Nä ungdomsmottagningar gör inte sådant. Och att ha oskyddat sex kan leda till könssjukdomar vilka kan göra dig infertil.

Det vet jag! Däremot har jag endast haft sex med min pojkvän, och testade mig för klamydia efter första gången vi hade oskyddat.

kukoxo:

men vissa dagar i menscykeln är det omöjligt att bli gravid på, andra dagar är det mkt möjligt

Chansen/risken att bli gravid finns väl där alla dagar i månaden, men med störst chans/risk under mitten av menscykeln.

Lífþrasir:
ditt liv har mina kondoleanser

Om du menar att du känner empati för mig så säger jag tack tack!


   
SvaraCitera

Jag hade oskyddat sex i flera månader med mitt ex. Hon blev dock aldrig gravid vilket förbryllade oss båda två. Men helt plötsligt, efter 5-6 månaders av oskyddat sex blev hon gravid. När hon gjorde abort så blev hon gravid igen efter någon månad. 

Människokroppen är underlig ibland och behöver sin tid.


   
SvaraCitera

Caroline123:
 Lite pinsamt att säga detta.. Men jag har haft oskyddat några gånger och nästan hoppats på att bli gravid bara för att försäkra mig om att jag kan få barn i framtiden. Det är nämligen lite det som är meningen med livet för mig, därför som jag är så nojig.

Att försöka bli med barn bara därför är fruktansvärt dumt eftersom abort kan göra dig infertil, precis som vissa könssjukdomar kan.

Veer.Smerdis:
Jag hade oskyddat sex i flera månader med mitt ex. Hon blev dock aldrig gravid vilket förbryllade oss båda två. Men helt plötsligt, efter 5-6 månaders av oskyddat sex blev hon gravid. När hon gjorde abort så blev hon gravid igen efter någon månad. 

Människokroppen är underlig ibland och behöver sin tid.

Inte för att vara sådan men är du helt jävla dum i hela jävla huvudet eller?


   
SvaraCitera

Järn:

Inte för att vara sådan men är du helt jävla dum i hela jävla huvudet eller?

Tona ner dig lite din idiot. Det jag skrev är fakta. Vissa kvinnor har svårare att bli gravida.


   
SvaraCitera

Veer.Smerdis:

Tona ner dig lite din idiot. Det jag skrev är fakta. Vissa kvinnor har svårare att bli gravida.

Det var inte din fakta jag reagerade på, utan att man kan vara så fruktansvärt oansvarig av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn: Att försöka bli med barn bara därför är fruktansvärt dumt eftersom abort kan göra dig infertil, precis som vissa könssjukdomar kan.

Absolut, det var en dum tanke. Vem vill genomgå en abort egentligen? Det tär på en både psykiskt och fysiskt.

Har haft kontakt med en barnmorska på ungdomsmottagningen. Frågade henne om abort kunde leda till att få svårt att bli med barn i framtiden. Hon sa att risken är mycket liten eftersom man i Sverige genomför dem under medicinskt kontrollerande former.

Veer.Smerdis:
Jag hade oskyddat sex i flera månader med mitt ex. Hon blev dock aldrig gravid vilket förbryllade oss båda två. Men helt plötsligt, efter 5-6 månaders av oskyddat sex blev hon gravid. När hon gjorde abort så blev hon gravid igen efter någon månad. 

Människokroppen är underlig ibland och behöver sin tid.

En vän till mig hade också oskyddat med sin pojkvän i ett par månader innan hon plötsligt blev gravid. En läkare konstaterade att hon skulle ha svårt att få barn, och att detta var ett undantag. Men ja, människokroppen är minsann underlig ibland.


   
SvaraCitera