Aviseringar
Rensa alla

Fest med temar "ord som slutar på ist"


Heroinist.

Krävs dock en längre tidsplanering där du på allvar går in i ett mörker och tar heroin. Du får ju inte heller avslöja det för dina kompisar tills festen väl är. Veckorna av heroinmissbruk var en del av din ist-konstellation. 


   
SvaraCitera

Sadist.

Gå runt och småskada folk under hela festen. Skratta sedan när du går därifrån. Du kan ju alltid komma fram till folk bakifrån och väsa "jag tycker om att skada folk" i deras öra, för att göra det extra tydligt. Men det sista kan ju vara frivilligt.


   
SvaraCitera

Alarmist.

Gå runt och försäkra folk om att det minsann finns stora faror på festen. Potentiella våldtäktsmän, dödsfarliga epidemier eller arga grannar. Varna folk för att de finns stor chans att de dör på festen. Du skapar masshysteri på festen. I slutet avslöjar du att allt bara var en del av din ist-konstellation. Du var en alarmist.


   
SvaraCitera

nihilist, mopedist, pianist, diskordianist, somnambulist


   
SvaraCitera

vill gå på pianist-fest


   
SvaraCitera

Cyklist.

Cykla till festen och se till att samtliga närvarande är medvetna om detta. Inled varje ny mening med "Jorå jag cyklade hit så att..."


   
SvaraCitera

list 


   
SvaraCitera

Parafilist

Köp billiga, vita kläder och kleta in dig i nutella. 


   
SvaraCitera
reben

bilist
kör ej full bara


   
SvaraCitera

filatelist


   
SvaraCitera

alkoholist
nykterist
cyklist
vägglist


   
SvaraCitera

rasist


   
SvaraCitera

Panter: kemist

breakingbad_608.jpg
breaking_bad.jpg


   
SvaraCitera

rättshaverist – man bör ha extra långa pekfingrar och ljudligt stampande fötter

transhumanist – surfa på mobilen hela kvällen och vägra inta mat eller dryck

separatist – lämna festen tillsammans med dina kompisar efter 15 minuter

Exner:
trist

denna måste nog vara min favvis. så genialiskt enkelt.


   
SvaraCitera

Finns bland annat "exorcist", "buddist", "florist" med mera, om du vill kika in --->  http://slutar.se/ord-som-slutar-ist.html


   
SvaraCitera