Aviseringar
Rensa alla

Fet hy.... FTW


Ämnesstartare

Jag har fet hy, min panna glänser som en hollywood-stjärna [cool]... Men min näsa torkar som en öken[chocked]. Jag vet inte vilket som är värst än[confused], men jag tycker inte det är sådär über trevligt med fet panna[tired].
Om du har fet/glansig panna- hur har du löst det eller löser det? [bigsmile]

i like to use those yellow little things.


   
Citera
Ämnesetiketter
ohjens

fuktkräm fär ansiktet är lösningen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tutan95:

Om du har fet/glansig panna- hur har du löst det eller löser det?

Jag har aldrig haft så fet hy, men ganska ändå. På morgonen har jag alltid ett lager av äckligt fett över hela huden... Usch. Tar bara vatten då och sköljer av. Annars kör med OCM (Oil Cleansing Method) typ en gång i veckan. Inbillar mig att det gör huden något bättre men det vet ingen säkert.


   
SvaraCitera
Paseo

jag har inte så värst fet hy men om min hud glänser tar jag på lite packat puder så är det klappat och klart


   
SvaraCitera

tutan95:

Jag har fet hy, min panna glänser som en hollywood-stjärna ... Men min näsa torkar som en öken.

Jag har inte jättefet hy men den är väldigt obalanserad och min näsa kan bokstavligen flagna pga att den blir så torr. Jag tror absolut inte du ska vara rädd för att återfukta din hud, trots att det kanske verkar ologiskt när du redan nu upplever den som fet.

Mitt bästa råd till dig är att:
1. Använda naturliga produkter (rengöring & ansiktskräm) som inte innehåller parfym eller alkohol. Jag brukar tvätta bort mitt smink med mandelolja från Weleda, till exempel.
2. Lägga ansiktsmask regelbundet. Det här låter kanske helt vidrigt, men turkisk yoghurt is the shit för huden. Smeta på ett lager, vänta tills det torkat in helt och peela försiktigt bort flagnorna från ansiktet. Återfuktar effektivare än alla dyra masker kombinerat och du får en peeling på köpet.
3. Köp en primer för fet, glansig hud som du kan ha under dagen. Jag har en från Lumene som kanske inte är superbra (tycker huden blir lite matt och trist av den), men den var billig och är effektiv mot glansig hy.
4. Testa att bara använda mineralpuder på huden för att inte täppa igen porerna.


   
SvaraCitera