Aviseringar
Rensa alla

Fett håååår? Hur blir jag av med skiten?


Utoin:

Ja, efsm jag inte vill använda shampoo varje dag och jag vill se fräsch ut i håret då jag jobbar.

Det är en ond cirkel. Eftersom du tvättar håret så mycket och ofta producerar hårbottnen mer fett för att kompensera.


   
SvaraCitera

Utoin:

Haha får i så fall bli på semestern 😉 skulle vilja hitta ngt som bara kunde få håret att inte bli fett VARJE dag. Well well, får väl avvänja mig då jag inte jobbar 😉

Låter bra. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men nu är det så förstår du, att antingen klipper du dig korthårig/rakar av det.. Eller så får du stå ut med att köpa enorma mängder schampo! Allt här i livet är inte perfekt, du har säkerligen ett vacker utseende i övrigt.

Ye ye, i know that 🙂 tänkte mest om de fanns ngn bra produkt.. Är inte född igår vettu 😉


   
SvaraCitera

Utoin:

Haha får i så fall bli på semestern 😉 skulle vilja hitta ngt som bara kunde få håret att inte bli fett VARJE dag. Well well, får väl avvänja mig då jag inte jobbar 😉

hur långt hår har du? Sätt upp håret med en donut under övergångstiden, döljer VÄLDIGT BRA att det är fett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det är en ond cirkel. Eftersom du tvättar håret så mycket och ofta producerar hårbotten mer fett för att kompensera.

Jo tack, know that. Men men får somsagt avvänja mig på semestern. Får ha inbakade flätor så de feta håret inte blir så synligt eller ngt 😉


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, en normal människa duschar en gång varje dygn..

håret är inte bra att duscha så mycket, då torkar man ut hårbottnen.

ceka92:

tvätta det vart 3:e dag med endast schampoo.

använder du inte balsam så torkar ju hårbotten ut [shake] sen kan kroppen få för sig att den ska kompensera genom att göra håret fett igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

hur långt hår har du? Sätt upp håret med en donut under övergångstiden, döljer VÄLDIGT BRA att det är fett

Ganska långt ! Tunt, men mycket hår. Ja, får testa det du 🙂


   
SvaraCitera

eller en hög hästsvans med håret flätat

alla uppsatta "strama" frisyrer du kan komma på


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, en normal människa duschar en gång varje dygn..

[crazy][crazy]
varken bra för huden eller håret eller immunförsvaret


   
SvaraCitera

ont: balsammetoden som miceparade och elverpigen nämner kan fungera bra. det tar ett tag för håret att vänja sig dock.
sedan kan det bero på om du är i puberteten eller inte.


   
SvaraCitera

Kanske använder du fel schampo. Du tvättar håret för ofta iaf. Balsammetoden verkar vara något för dig!


   
SvaraCitera

Utoin:

tänkte mest om de fanns ngn bra produkt.. Är inte född igår vettu 😉

Produkter är ett jävla påhitt, "Detta schampot har speciella verkande effekter" osv, osv. Reklam är reklam, inbillning är inbillning. Du skall inte tro på allt du läser och ser. [smile]

Blivande_japan:

håret är inte bra att duscha så mycket, då torkar man ut hårbottnen.

Exakt, och eftersom att torr hårbotten kan leda till ökat håravfall av olika anledningar har TS tillslut inget hår att oroa sig för! [wink]


   
SvaraCitera

glöm:

varken bra för huden eller håret eller immunförsvaret

Allt man överlever blir man starkare utav! [cheers]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

använder du inte balsam så torkar ju hårbotten ut sen kan kroppen få för sig att den ska kompensera genom att göra håret fett igen.

head & shoulders oavsett


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera