Aviseringar
Rensa alla

Fett hår


Ämnesstartare

någon som har tips på hur jag ska göra för att inte mitt hår ska bli fett så fort?
har testat massa olika sorters schampoo men inget funkar, mitt hår hinner knappt torka innan det blir fett igen 🙁

förslag? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

tvätta det inte så ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duscha inte håret så ofta, tillslut blir det mindre fett osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta tvätta så ofta är min spontana tanke, antar att du tvättar riktigt ofta med tanke på att du verkar så paranoid. Då kommer håret chilla mer.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Jeay_L

Sluta tvätta konstant och låt bli att röra det mer än nödvändigt, borsta ur det, sen låter du det vara, det blir bara mer fett om du är där med fingrarna hela tiden!


   
SvaraCitera

Borsta ofta, tvätta sällan (3 ggr/vecka).
Varva med torrschampo om det är helt outhärdligt.
När du tvättar i dusch, använd bara balsam i topparna.
Se ut att det är ordentligt ursköljt också, efter både schampo och balsam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

förslag?

sluta tvätta så ofta
börja med min balsammetod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta bada i pommes?


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

förslag? 🙂

Ät vitamin B5 tabletter[y]


   
SvaraCitera

tvätta det inte så ofta - tro mig, det funkar. okej, inte för att jag någonsin haft problem med fett hår, men nu var det en vecka sen jag tvättade (har varit sjuk) och precis NU börjar det bli pyttelite fett.
pilla inte med fingrar
borsta inte för ofta heller - se speciellt till att inte borsta uppifrån rötterna när det redan börjat bli lite fett, för då "sprider" det sig
se till att bara ha balsam i topparna


   
SvaraCitera

Som alla andra sagt sluta tvätta det så ofta. Du kanske får stå ut 2 veckor med superfett hår, men gör det under sommaren om du e ledig. Om det blir föööör outhärdligt skölj det med vatten. Så efter några dagar räcker det att du tvättar varannan dag --> var tredje. Jag tvättar mitt var fjärde dag max, men jag tar shampoo 2 ggr o sen balsam i topparna. Shampoo en gång tar bort smutsen, men för o få det super ta 2 gånger. Balsam mitt på huvudet suger ju. Som o ha margarin i balsamflaskan..

Prova ProfesionalHairCare shampoo. Finns på Åhléns. Inte såååå mkt dyrare, men mkt drygare o innehåller inte så mkt silikon som budgetvarianterna på Ica.[no-no]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

fridaaaaab:

förslag? 🙂

Alla säger att du ska tvätta håret mer sällan, men tycker du som jag att det är svårt att få nån bra form på det om man inte tvättar det så är det nog bara att vänta. Alltså, man växer ju ifrån det där till slut och jag orkar inte vänta flera veckor med att tvätta det för att få det mindre fett.. Då tvättar jag det hellre ofta tills jag inte är nån hormonig tonårig längre 😉

Men ett annat tips är att ena dagen sätta upp håret i en hästsvans och dra bak all lugg osv så att håret liksom ligger med "baksidan" uppåt/synligt. Nästa dag kan du ha utsläppt och då syns ju det håret som var innerst dagen innan..fattar du? 😛 Funkar för mig i alla fall ^^ Det håret som är "utåt" blir ju mer smutsigt av att man pillar med det/allt som finns i luften osv..Prova [y]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

fridaaaaab:

förslag? 🙂

Varför skrev jag inte bara "underhår"? [sad]
Nu verkar jag vara helt efter. Bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder Head & Shoulders classic clean. Det funkar jättebra.


   
SvaraCitera