Aviseringar
Rensa alla

Fettförbränning


Ämnesstartare

Jag har hört att om man vill förbränna fett så ska man göra av med fler kalorier än vad man tar in och jag tycker det låter väldigt svårt. Jag tar ju iallafall in minst 1500 kalorier per dag och hur ska man kunna göra av mer så mycket? 20 min intensivt cycklade på gymmet gjorde av med ca 220..


   
Citera
Ämnesetiketter

ItsAsin:

Jag tar ju iallafall in minst 1500 kalorier per dag och hur ska man kunna göra av mer så mycket? 20 min intensivt cycklade på gymmet gjorde av med ca 220..

Din kropp behöver ca 1800-2500 enbart för att gå runt.

Jag tror du behöver läsa på lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Jag tror du behöver läsa på lite.

Vet du nån bra sida man kan få reda på sånt? Har bara kollat runt på google å kommit in på massa forum och skit.


   
SvaraCitera

ItsAsin:

Vet du nån bra sida man kan få reda på sånt? Har bara kollat runt på google å kommit in på massa forum och skit.

Googla på "näringslära" eller "energibehov".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar har sagt det uppenbara. Googla lite mer. Lägger till begreppet näringsfysiologi.

Vi kan göra om enheten kalorier till kilokalorier (delar med 1000) i den här diskussionen. -> kcal

Googla på Fredrik Paulún också. En näringsfysiolog som yttrat sig mycket om kost och sånt!


   
SvaraCitera

Det krävs hårt arbete för att förbränna fett, speciellt om du inte har så mycket, det är bara att inse. Tror sällan att du ligger på 1500kcal/dag, killar i din ålder brukar ligga runt 2500-3000 någonstands.


   
SvaraCitera

JohnE:

Vi kan göra om enheten kalorier till kilokalorier (delar med 1000) i den här diskussionen. -> kcal

Multiplicerar menar du väl?

Individual:

Det krävs hårt arbete för att förbränna fett, speciellt om du inte har så mycket, det är bara att inse.

Man kan förbränna fett genom att endast ligga i sängen hela dagen så nej, det stämmer inte.


   
SvaraCitera

z i n:

Man kan förbränna fett genom att endast ligga i sängen hela dagen så nej, det stämmer inte.

Beror på hur låg fettmängd man är ute efter.


   
SvaraCitera

Individual:

Beror på hur låg fettmängd man är ute efter.

Varför det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Multiplicerar menar du väl?

nej. Om vi pratade om kalorier så vill jag dividera talet med 1000 för att få ett tal i kilokalorier. 1 kcal = 1000 cal


   
SvaraCitera

JohnE:

nej. Om vi pratade om kalorier så vill jag dividera talet med 1000 för att få ett tal i kilokalorier. 1 kcal = 1000 cal

Okej, då fattar jag... Trodde du ville gå åt andra hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Individual:

Tror sällan att du ligger på 1500kcal/dag

Äter inte alls mycket. 1-2 gånger om dagen.. Vilket inte är så bra när man tränar eller vad man än gör för den delen ja vet men jag är inte hungrig. Alltid ätit så och kroppen har väl ställt in sej på det nu


   
SvaraCitera

z i n:

Varför det?

Vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Försöker du få mig att inse att jag har fel eller förstår du hur jag tänker?

ItsAsin:

Äter inte alls mycket. 1-2 gånger om dagen.. Vilket inte är så bra när man tränar eller vad man än gör för den delen ja vet men jag är inte hungrig. Alltid ätit så och kroppen har väl ställt in sej på det nu

Ah okej, i så fall kan det hända rätt mycket med din kropp om du börjar äta mer och sprider ut det på 3-6 måltider om dagen. Om du tränar och äter mer kommer du inte bli tjock ändå, beror ju iofs på vad du äter...


   
SvaraCitera

Individual:

Vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Försöker du få mig att inse att jag har fel eller förstår du hur jag tänker?

Jag tror inte det du säger stämmer och frågar därför för att se om du kan ge en vettig förklaring.


   
SvaraCitera

z i n:

Jag tror inte det du säger stämmer och frågar därför för att se om du kan ge en vettig förklaring.

Kortfattat, för att man ska behålla sin muskelmassa och samtidigt minska underhudsfettet krävs det mycket arbete. Stämmer dock inte om man är helt otränad.


   
SvaraCitera