Aviseringar
Rensa alla

Fettförbränning + träning.


Ämnesstartare

Jag ska få fettförbränning av min kompis som jag ska börja ta dagligen samtidigt som jag tränar 2-3 ggr i veckan. Kan fettförbränningen bli några problem under träning?

Hoppas verkligen på att jag får behålla mina tuttar, bara lite på mage och typ lår jag vill bli av med 🙂


   
Citera

Vad innebär det att "få fettförbränning"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Vad innebär det att "få fettförbränning"?

Fettförbränningspiller som jag ska ta före varje måltid


   
SvaraCitera

HellMillan:

Fettförbränningspiller som jag ska ta före varje måltid

vad för piller?

Annars fungerar det nog utmärkt med enbart träning också


   
SvaraCitera

HellMillan:

Fettförbränningspiller som jag ska ta före varje måltid

Länk? Dessa fettförbränningspiller brukar inte vara något annat än piller som minskar din hunger och ger lite extra energi. Det bästa vore om du såg över din kost och käkade mindre än energin du gjorde av med. Sparar tid och pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

vad för piller?

Annars fungerar det nog utmärkt med enbart träning också

Det har jag ingen aning om, de flesta är ju likadana.

Ja jo visst funkar bara träning också men tänkte om man kunde uppnå resultatet snabbare? Vill ju hinna bygga lite muskler till sommarn också [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Länk? Dessa fettförbränningspiller brukar inte vara något annat än piller som minskar din hunger och ger lite extra energi. Det bästa vore om du såg över din kost och käkade mindre än energin du gjorde av med. Sparar tid och pengar.

Får pillrerna gratis så pengar slösar jag inte, samma sak med tid, ett piller innan jag käkar bara. Om det bara minskar min hunger får man väl hoppas på att kroppen går på placebo och förbränner en jävla massa 🙂


   
SvaraCitera

HellMillan:

Det har jag ingen aning om, de flesta är ju likadana.

Stoppa inte i dig något som du inte vet vad det är, man tenderar att leva längre då

HellMillan:

Ja jo visst funkar bara träning också men tänkte om man kunde uppnå resultatet snabbare? Vill ju hinna bygga lite muskler till sommarn också [y]

lätt fånget, lätt förgånget osv.


   
SvaraCitera

HellMillan:

Får pillrerna gratis så pengar slösar jag inte, samma sak med tid, ett piller innan jag käkar bara. Om det bara minskar min hunger får man väl hoppas på att kroppen går på placebo och förbränner en jävla massa 🙂

Det enda piller som jag vet fungerar någorlunda i laglig form är Oxy Elite Pro. Det innehåller örten rauwolfia (yohimbine) som hindrar aktiviteten hos alfa-2-receptorer, vilket minskar ditt fettupptag kring midjan. Men effekten på fettet i sig är vääldigt marginellt. I grund och botten är det mest hungersdämpande och kvar är kalorier in vs kalorier ut.

Så istället för att godtyckligt käka lite piller som du inte ens vet vad det är, ta det vetenskapligt. Ge mig din längd, vikt och ålder så kan jag beräkna ditt ungefärliga energibehov och hur mycket du bör äta för att gå ner i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Stoppa inte i dig något som du inte vet vad det är, man tenderar att leva längre då

Ska ju självklart kolla upp det så fort jag får burken i handen och kan se vad det heter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Ge mig din längd, vikt och ålder så kan jag beräkna ditt ungefärliga energibehov och hur mycket du bör äta för att gå ner i vikt.

72kg
178 cm
19 år

🙂


   
SvaraCitera

HellMillan:

Ska ju självklart kolla upp det så fort jag får burken i handen och kan se vad det heter

Bra, men som jag uppfattat marknaden för sådana här piller så är 95% verkningslösa och de övriga fyllda med centralstimulanter, som inte är helt nyttiga i någon längre konsumtion


   
SvaraCitera

HellMillan:

72kg
178 cm
19 år

Det ungefärliga energibehovet för kvinnor räknas ut genom:

655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder), vilket anger det basala energibehovet vid vila. Det multipliceras sedan med en aktivitetsfaktor från 1.2-2, där 1.2 är stillasittande och 2 är en idrottare. Du ska träna 2-3 gånger i veckan så jag uppskattar faktorn till typ 1.4.

(655.1 + (9.563 x 72) + (1.850 x 178) - (4.676 x 19)) x 1.4 = 2217 kalorier.

Man rekommenderar en viktnedgång på (ungefär) 0.5 kg i veckan. Ditt energibehov per dag blir då 2217-500 = 1717 kalorier. Nu är det bara att sätta igång och räkna kalorier i det du käkar! [wink] http://recepthjalpen.se
och http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881


   
SvaraCitera

Strunta i pillerna


   
SvaraCitera