Aviseringar
Rensa alla

Fettig hy, help? [Tjej]


Ämnesstartare

Jag har haft fettig hy sedan jag var 15 [speciellt på näsan]. Och inga krämer hjälper för 'fettet' kommer alltid tillbaks. Det är pinsamt att gå ut med fettig hy...Och jag vill inte använda puder för jag ser för jävlig ut i det. Usch jag skäms bara när jag skriver det här...


   
Citera

Så är det för många under tonåren, och även efter. Använd en bra toner. Personligen gillar jag Neutrogenas grejer som säljs på apoteket.


   
SvaraCitera

Använd inte olja! På många produkter kan det stå " ansiktet hår och kropp " olja gör att du får mera finnar, och får fetare hud. Och oljigare, om man har torr hud är det okej att använda olja, Jag räkomenderar Emma.S cleansing facila Wash det är en superbra ansiktstvål, som åker in i huden, och mjuknar upp den. Och tar även bort porer, och rödheter. Och köp helst inte saker som är parfymerad, använd smashbox innan du tar på sminket, elr så kan du använda Emma.S  Moisturingsing Facial Mist, den gör att sminket låser sig och håller sig på plats hela dagen, även avlägsnar puder en bit så det inte blir cakeface. Medans den återfuktar huden. Här är sidan kicks.se du kan med använda sig av concealers LT!


   
SvaraCitera