Aviseringar
Rensa alla

FI går mot strömmen – växer så det knakar!


Ämnesstartare

När de flesta partier läcker medlemmar som ett såll går ett mot strömmen.
På ett halvår har Fi vuxit femfaldigt och har nu över 9 000 medlemmar.

Med rötter i både akademin och politiken har det senaste året varit en medlemsmässig boom för Feministiskt initiativ. Sedan årsskiftet har partiet gått från 1 500 medlemmar till dagens dryga 9 100. På Facebook följs partiet nu av 41 776. Det är drygt 27 000 fler än i januari och bara 10 000 färre än de som följer Socialdemokraterna.

Vad tycker ni om detta? Personligen tycker jag det är vidrigt och hemskt. FI är att rasistiskt (hat mot vita) och sexistiskt (hat mot män) parti med sjuka åsikter och förslag.

Jag förstår inte varför feminister vill göra män till beta-hannar när feministerna själva ändå inte vill bli tillsammans med beta män. Snacka om att skjuta sig själva i foten...


   
Citera
NEMI
 NEMI

vem tycker inte om rosa paketpapper Söt
nä men ja det är lite konstigt, men samtidigt inte, folk tilltalas av retorik och orkar inte läsa partiprogram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
vem tycker inte om rosa paketpapper Söt
nä men ja det är lite konstigt, men samtidigt inte, folk tilltalas av retorik och orkar inte läsa partiprogram.

F! är ett kulturmarxistiskt vänsterparti vilket innebär att de vill rubba den nuvarande ordningen där den vite mannen betraktas som herre och förtryckare.

Svartmuskiga män från andra, förvisso patriarkala och förhållandevis kvinnoförtryckande, kulturer är enligt F! på den goda sidan eftersom de har potential som rebeller mot den nuvarande ordningen.

Det handlar alltså inte om gott och ont i bemärkelsen att människor och kulturer ska bedömas efter deras handlingar eller dygder - utan nästan enbart om att riva ner och söndra det nuvarande systemet och avhängiga strukturer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bibba

Jag förstår inte varför feminister vill göra män till beta-hannar när feministerna själva ändå inte vill bli tillsammans med beta män. Snacka om att skjuta sig själva i foten...

De gillar inte män som gömmer sina svagheter genom att spela macho


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är för knasigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bibba: Jag förstår inte varför feminister vill göra män till beta-hannar när feministerna själva ändå inte vill bli tillsammans med beta män. Snacka om att skjuta sig själva i foten...

Eller hur, fuckin' beta-hannar! Sen efter det så tänker de säkert göra män till theta- och delta-hannar också! Jävla tokfeministland!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det inte nåt parti som vill göra män till alfa-hannar igen och kvinnor till bebis- och hushållsmaskiner som tar hand om allt som alfa-hannar tycker att kvinnor ska ta hand om? Skulle lätt rösta på det...


   
SvaraCitera
mynona

bibba: Jag förstår inte varför feminister vill göra män till beta-hannar när feministerna själva ändå inte vill bli tillsammans med beta män. Snacka om att skjuta sig själva i foten...

Jaaaaaaa, vad kvinnfolk vill ha är riktiga karlakarlar som kunllar dem och sedan slänger bort dem och kallar dem slampor och blir ihop med oskulder i ställetGråterGråterGråterTumme uppTumme uppTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jaaaaaaa, vad kvinnfolk vill ha är riktiga karlakarlar som kunllar dem och sedan slänger bort dem och kallar dem slampor och blir ihop med oskulder i ställetGråterGråterGråterTumme uppTumme uppTumme upp

ja det är endast dessa två sätt som män kan vara på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan respektera fi när äckelschyman är borta och utrota män (o så småningom kön och hela den biologiska reproduktionsapparaten) står på agendan istället för socialkonstruktivistiskt nonsens underblåst av hets


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja alla män måste dö är min tolkning för att det ska gå att nå fram till den feministiska utopin

synd att "vi män" också vill leva och dessutom är bättre på att döda =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty:
ja alla män måste dö är min tolkning för att det ska gå att nå fram till den feministiska utopin

synd att "vi män" också vill leva och dessutom är bättre på att döda =/

att administrera vårt eget avskaffande blir männens sista kraftinsats

gillar den bilden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

att administrera vårt eget avskaffande blir männens sista kraftinsats

gillar den bilden

hahah

intressant

jag tror dock att män behövs för att ta oss fram till den punkt där vi kan kringgå biologin helt, vilket vore samma sak fast utan heroisk död

eller ja, svårt att säga vad fan det skulle innebära egentligen, för medvetandet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

att administrera vårt eget avskaffande blir männens sista kraftinsats

gillar den bilden

Hahah Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Hahah Tumme upp

obs ingen absurdistisk ironi kring feminismen utan min egen uppriktiga förhoppning


   
SvaraCitera