Aviseringar
Rensa alla

Fick ångest



   
Citera
Ämnesstartare

ibland tror jag allvarligt talat att jag redan är dement [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ibland tror jag allvarligt talat att jag redan är dement [sad]

Ja, samma här ;/

Det var ju för framtiden jag planerade. Lixom, 60 är det nya 20 [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Relevanta


   
SvaraCitera

är dement


   
SvaraCitera

Black eyed dog:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/dittinre/article7432622.ab

Finns det något positivt?

Tycker det är ganska oroande då jag själv löper risk för det [sad]
Hahaha tänk er att en statsminister i framtiden är dement undrar hur sverige skulle börja se ut [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black eyed dog:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/dittinre/article7432622.ab

Finns det något positivt? [tired]

Äh, strunta i skräcknyheter och lev livet. Media matar bara skräckrapporter för att oroa och skapa ångest. Oro och ångest leder till ökad konsumtion (man känner sig otillräcklig, vill köpa för att fylla detta/bli tillräcklig, osv) vilket ju större företag i slutändan tjänar på. Blir du dement så blir du dement, skitsamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem fan tänker bli gammal?


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera

Om du ska få ångest så borde du få det över risken att få cancer och andra tortyrliknande sjukdomar som är sjukt mycket värre på alla sätt. På tal om åkommor och komma upp i ålder, så finns det väl en uppsjö av sjukdomar som är värre.
Dessutom så är säkert demens en sak som man själv kan undvika genom att stimulera hjärncellerna ibland och inte bara supa bort dem. Isåfall är det betydligt läskigare med autoimmuna sjukdomar som multipel-skeleros som man kan få såval som ung som gammal, utan att kunna påverka det. It just fucken happens utan anledning.

Damn, jag är nöjd om jag ens blir gammal. Sluta oroa dig över demens av allting du kan oroa dig över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Clearice:

Tycker det är ganska oroande då jag själv löper risk för det [sad]
Hahaha tänk er att en statsminister i framtiden är dement undrar hur sverige skulle börja se ut [crazy]

Läskigt 🙁
Bättre, antagligen XD

xsaosinx:

Oro och ångest leder till ökad konsumtion (man känner sig otillräcklig, vill köpa för att fylla detta/bli tillräcklig, osv) vilket ju större företag i slutändan tjänar på. Blir du dement så blir du dement, skitsamma

Jo, det kan väl stämma. Bra resonemang där ;D

Roll on:

Vem fan tänker bli gammal?

Inte du iaf ;/

pinkmoon:

[sad]

Gillar ditt namn 😉

sylar:

Sluta oroa dig över demens av allting du kan oroa dig över.

Ja, okej, det är väl bäst. Men det ena behöver inte utesluta det andra osv. [crazy]


   
SvaraCitera

tror ej min korta tid av depression kommer påverka min eventuella framtid som dement lika mycket som mina dåliga gener

Dold text: har att välja mellan demens, hjärtattack el parkinson som det ser ut, men hey, har jag tur kan jag ju få alltihop![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tror ej min korta tid av depression kommer påverka min eventuella framtid som dement lika mycket som mina dåliga gener

Jaha okej, men det är från mina dåliga gener jag fått min depression så 🙁

Blivande_japan:

Dold text:

lycka till då xd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black eyed dog:

Jo, det kan väl stämma. Bra resonemang där ;D

Det är så! Befolkningen blir mer lättstyrd när vi mår dåligt. Det är därför som mainstream-media pumpar ut såna nyheter. Står ju inte särskilt ofta om då Röda Korset ordnar en skola åt hundratals barn eller så. Fast företagen och media är ju inte i maskopi, det är bara så att skräck säljer.


   
SvaraCitera

Black eyed dog:

lycka till då xd

thnx![party]


   
SvaraCitera