Aviseringar
Rensa alla

fick följande mail från min skola häromdan...


Ämnesstartare

Hej !
Din behörighet för att se elevinformation om * * har inaktiverats. Anledningen till detta kan vara att eleven blivit myndig eller att din behörighetsnivå har förändrats av en administratör.

Behörigheten kan återaktiveras efter medgivande från eleven. Kontakta skolan eller elevens ansvariga lärare för mer information om skolans rutiner.

Mvh
Skola24.se

Någon som vet varför? Visst jag är myndig men det är ju jag själv som öppnat kontot[confused]

Tacksam för hjälp (seriösa svar snälla)


   
Citera
Ämnesstartare

Men det är väl för att att om kontot hade öppnats av en vårdnadshavare så ska den inte ha tillgång till kontot när eleven har blivit myndig.


   
SvaraCitera
Tyrael

SAVE ME:

Någon som vet varför? Visst jag är myndig men det är ju jag själv som öppnat kontot[confused]

Du skrev väl i mail till dig för din vårdnadshavare kanske 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Du skrev väl i mail till dig för din vårdnadshavare kanske

nej jag fick mail på min egen mail om att jag skulle fylla i uppgifter osv för att aktivera kontot, jag är myndig, jag var det redan när jag aktiverade kontot så det du säger kan inte ha med saken att göra nånstans

Oväntad:

Men det är väl för att att om kontot hade öppnats av en vårdnadshavare så ska den inte ha tillgång till kontot när eleven har blivit myndig.

förvisso men jag öppnade ju som ett nytt konto till mig själv[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

förvisso men jag öppnade ju som ett nytt konto till mig själv[confused]

Då är det väl en standardgrej.


   
SvaraCitera
Tyrael

SAVE ME:

nej jag fick mail på min egen mail om att jag skulle fylla i uppgifter osv för att aktivera kontot, jag är myndig, jag var det redan när jag aktiverade kontot så det du säger kan inte ha med saken att göra nånstans

Vad jag menade var att det kanske fanns 2 mejl-fält för dig och din vårdnadshavare, och att du fyllde i båda med din mail. [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Vad jag menade var att det kanske fanns 2 mejl-fält för dig och din vårdnadshavare, och att du fyllde i båda med din mail.

nej det var bara mitt eget, visst min mor hade kontot under ettan och tvåan men nu skulle jag ju få ta hand om det själv[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera