Aviseringar
Rensa alla

Fight Club har sabbat mitt liv


Ämnesstartare

Såg den filmen för tredje gången när den gick på femman för några dar sedan, det är verkligen en av de bästa filmerna någonsin.

*spoilers kommer här*
Men problemet är i filmen så visar det sig ju att han är scitzofren och han är egentligen sin bästa kompis/rival "Tyler". Alltså att dom är samma person.

Jag är JÄTTERÄDD för att någon i min bekantskapskrets egentligen är mig själv, fast jag är scitzofren och vet inte om det.

Tänk liksom om någon söt tjej man pratat med egentligen är en själv och man har suttit och pratat med sig själv [cry]

Eller tänk om ALLA egentligen är samma persons fantasifoster, att vi ALLA är som Tyler var för Nortons karaktär, och så om en person tar livet av sig dör ALLA människor [cry]

Hur vet man om någon finns på riktigt eller bara existerar i ens hjärna? Tänk om ALLA egentligen bara existerar i ens hjärna och inte existerar i verkligheten?

Tänk om hela Jordens invånare bara är en scitzofrens persons fantasier [n]

Feeeett flummigt [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Haha ja, sånt är roligt att tänka på. Tänk om alla dina kompisar är dig själv, och du går runt och pratar med dig själv hela tiden. 😉

A beautiful mind är en annan sån film, kolla den me!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Micki

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte som om det faktiskt rör sig om schizofreni om vi alla skulle råka vara samma person. Föreslår att du kontaktar ditt lokala hinduförbund och ber dem lugna ner dig.


   
SvaraCitera

Så du har äntligen listat ut det? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sorry, schizofreni fungerar inte så. Killen i filmen lider inte av vanlig schizofreni utan en väldigt GROV personlighetsklyvning, som nästan inte ens kan inträffa såvida man inte lever ett väldigt fucked up liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha intressant tanke![bigsmile]

Tänk om alla på Um är dig själv? Det som jag svarar i den här tråden är det egentligen du som skrivit[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera