Aviseringar
Rensa alla

fildelning


Ämnesstartare

Hej, jag skulle bara villja veta vad alla tycker om fildelning. Är ni för eller emot ipred lagen? Bara lite nyfiken...[tard][bigsmile][smile]


   
Citera

för fildelning för upphovsrätten emot skamliga IPRED lagen


   
SvaraCitera

Jag laddar ner.
.. Behöver jag säga mer ? [rolleyes]

(Det rimmade, haha.) [cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HATAR FAN NEDLADDNINGAR ALLTSÅ ÅÅÅÅH BLIR SÅ HIMLA ARG AZZÅ!!!!!!!!!!! KAN NI INTE BARA KÖPA SAKERNA NI VILL HA UTAN ATT BARA STJÄLA ALLT!?!?!?!?!?! BLIR SÅ HIMLA LEDSEN AZZÅÅÅÅÅ


   
SvaraCitera

DreAdsKungen:

Är ni för eller emot ipred lagen?

IPRED är inte ett förbud mot nedladdning utan en lag som i princip har gjort det möjligt för skivbolag att utpressa ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DreAdsKungen:

Bara lite nyfiken...

jag tycker fildelning bidrar till utvecklingen 😛 jag hade liksom varit kvar med försa officepaketet om jag inte kunde ladda ner 😉 snacka om efteR:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vem e de egentligen som tjänar på att vi betalar för de???[tard]


   
SvaraCitera

DreAdsKungen:

Men vem e de egentligen som tjänar på att vi betalar för de???[tard]

Skivbolagsdirektörer som har gott om pengar att lägga på lobbyverksamhet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför vara emot att dela med sig fil?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DreAdsKungen:

Men vem e de egentligen som tjänar på att vi betalar för de???[tard]

Större delen av kostnaden går till skivbolagen: alltså människor som hittat artisterna, marknadsfört dem, producerat skivan, betalat lobbyverksamheten, låtskrivarna (om de är separata vilket de ofta är), originalartisten (om en sådan finns) osv.

Sisådär 5-10% (beroende på skivbolag och vilken typ av kontrakt artisten/bandet har) går till den som har gjort musiken (alltså artisten/bandet).

...är inte det helt självklart? Menar du att du inte visste ovanstående?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes][rolleyes][rolleyes]det e helt okej eller inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker iaf att dee ganska larvigt att bråka om fildelning för mig e de helt okej, varför betala när man kan få gratis?[tard]


   
SvaraCitera

för


   
SvaraCitera

fildelning är bra att ha' om man, ska, va, bra, ida'


   
SvaraCitera

förvisso finns det dom som får väldigt mycket pengar på att producera skivor, marknadsföra dom och många andra inblandade men om alla börjar hålla på med fildelning så får människor som gör musik och alla inblandade inte betalt. Om man inte får betalt så kommer många inte hålla på med musik.
Sen finns det ju dom som håller på med musik som har lite förmycket pengar men det gäller långt iffrån alla som håller på med musik.


   
SvaraCitera