Aviseringar
Rensa alla

Fildelning


Ämnesstartare

När du fildelar, försöker du se till att du laddar upp lika mycket som du ladar ner (1:1) eller beror det på hur många andra som delar samma fil? Tex om 1000 andra delar ut samma fil behöver inte du slösa din bandbredd eller liknande?

Eller laddar du bara ner det du vill ha och sen kopplar ner din fildelning, dvs skiter i om andra får filen eller inte.


   
Citera
Ämnesstartare

är det mängder av folk som laddar upp och få som laddar ner så är det lite skit samma, annars försöker jag hålla en rimlig ratio. helst 2:1, inte helt sällan långt mycket mer än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

Skiter i andra (Du röstade på detta alternativ)

Delar bara ut så länge jag själv laddar ner. Innan körde jag på minsta möjliga uppladdningshastighet och högsta möjliga nedladdningshastighet, men kom på sen att folk kanske inte har lust att seeda till en så länge man inte själv seedar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

Skiter i andra (Du röstade på detta alternativ)

Alldeles för mycket trafik på min anslutning som det är ändå


   
SvaraCitera
Åtta

Frippe94:

Skiter i andra (Du röstade på detta alternativ)

Slutar oftast seeda när jag är klar med min nedladdning, men jag brukar ändå nästan alltid ligga kring 2:1 - i och med att jag nästan alltid laddar upp snabbare än jag laddar ned.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju givetvis på trackern.
på tpb skulle jag aldrig få för mig att seeda mer än nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

Beror på hur många andra som delar ut (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

Skiter i andra (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

beror på, på en sida där jag är medlem så brukar jag sikta på dubbelt så mycket som jag laddar ner vilket då ger mig en buffert för man får bara ladda ner om man seedar lika mycket som man laddar ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte ladda upp lika snabbt som jag laddar ner, så..

Frippe94:

Skiter i andra (Du röstade på detta alternativ)

[sad]

Brukar sätta en uppladdningsgräns på 10 kb/s [crazy]


   
SvaraCitera

använder sällan torrents


   
SvaraCitera
Åtta

S3ON:

Brukar sätta en uppladdningsgräns på 10 kb/s

S3ON:

Jag kan inte ladda upp lika snabbt som jag laddar ner

Tro fan det. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tro fan det. [smile]

Men jag laddar ner i 850 kb/s och laddar upp i 75 kb/s.

Det är fan inte värt det, då kan jag lika väl ställa in uppladdningen på 10 kb/s..

Ska jag ladda upp lika mycket som jag laddar ner, så tar det flera dagar.. [cry]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Frippe94:

Försöker hålla 1:1 (Du röstade på detta alternativ)

Fast nä.

Fanns inget alternativ för mig. Försöker hålla att jag laddar upp runt fem gånger så mycket som jag laddar ner. På enstaka filmer får jag ibland en ratio på runt 100. Då slutar jag dock.

Typ låter uppladdningen fortsätta över natten, även om nedladdningen är klar.


   
SvaraCitera

Seedar för en bättre värld - sånt som var svårt att hitta, är lite rare och som har få seeders.
Mer om jag är member dock.


   
SvaraCitera