Aviseringar
Rensa alla

fildelning


Ämnesstartare

nu vet jag inte hur kunniga detta forumet är när det gäller religion, men i vilket fall som helst behöver jag skriva av mig lite.

ni förstår, jag har fildelat en del och laddat ner en hel del spel och film och musik, även laddat ner photoshop och en del liknande program. tänkte inte på innebörden av detta i början, men nu något år senare kom jag till att tänka efter och insåg att detta var fel. ska nu radera alla dessa filer och aldrig fildela igen.  kan inte betala igen allt detta då jag inte har pengarna..

gör jag rätt i mitt agerande? är fildelning stöld?


   
Citera
Ämnesstartare

Nej det är inte stöld, det är ett sätt för konsumenter att välja vilken produkt de vill köpa/vad de vill stödja med pengar
Man köper det som är värt det, liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Nej det är inte stöld, det är ett sätt för konsumenter att välja vilken produkt de vill köpa

kan du förklara närmare? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus: kan du förklara närmare?

Lífþrasir: Man köper det som är värt att köpa, liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det du redan har laddat ner kan du behålla, det gör ingen skillnad tror jag. Men ja.. det är väl rätt bra att inte ladda ner massor saker.


   
SvaraCitera

Lífþrasir:
Nej det är inte stöld, det är ett sätt för konsumenter att välja vilken produkt de vill köpa/vad de vill stödja med pengar

i admire these words.

fildelning är FRIHET


   
SvaraCitera

Nej det är smart, du testar något innan du köper det, "man köper det som är värt att köpa, liksom"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carl hitman:

i admire these words.

fildelning är FRIHET

så såg jag det i början också, ville inte ge pengar till hollywood i onödan ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Nej det är smart, du testar något innan du köper det, "man köper det som är värt att köpa, liksom"

problemet är bara att jag inte har pengar att betala igen med..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus: gör jag rätt i mitt agerande? är fildelning stöld?

Du har begått en helvetes jävla dödssynd, min vän.. Normalt sett välkomnar gud inte sådana som dig till himmelriket, men med tanke på din ångerfulla inställning till det hela kan jag där erbjuda dig en plats om du ett par tjänster gör mig!! Glad


   
SvaraCitera

stoppljus: problemet är bara att jag inte har pengar att betala igen med..

Jag snackar inte om dig, skiter fullständigt i hur du hanterar det, jag har iaf gott samvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så vad säger ni räcker det med att radera alla filerna?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

POPKORN:
Det du redan har laddat ner kan du behålla, det gör ingen skillnad tror jag. Men ja.. det är väl rätt bra att inte ladda ner massor saker.

så du tycker alltså inte att jag ska radera allt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus:

så du tycker alltså inte att jag ska radera allt? 

nej. jag skulle nog inte ha gjort det. men gör som du tycker känns bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus: så vad säger ni räcker det med att radera alla filerna?

Du måste göra Jesus ett par tjänster skrev jag ju! En radering betyder ingenting.. Du har laddat ner och delat med dig utav upphovsrättsskyddat material.. du har gjort producenter till ovänner.. 


   
SvaraCitera