Aviseringar
Rensa alla

FILM-REDIGERING! Program?


Ämnesstartare


Hejhej!
Skulle jättegärna vilja börja göra lite filmer.. jag provade Windows Live Movie Maker, och det var helt okej! Saknade lite "filter" typ till filmerna och så, men det fick duga. Började lite, och det gick jättebra. Men, kvaliteten blev verkligen usel på filmerna/bilderna (men öppnar man filerna annat program är kvaliten fin igen) vilket betyder att det är själva programmet som gör så.

Laddade ner en testversion (30 dagars) av Adobe Premiere Elements 13.. kvaliten blev fin, men såg direkt att det blir en jäkla vattenstämpel över hela filmen... hade väl varit okej med en liten, men denna skymmer hela skiten :/ tror inte det fanns så mycket filter/overlays heller.

SÅ! Behöver nu er hjälp. Har ni något tips på något program som finns, gratis eller iallafall testversion? Vill inte ladda ner full version olagligt eller så:)

Kan infoga en video så ni ser vad jag vill göra för video ungefär! Min inspirationskälla liksom 😉

Så kraven på programmet är väl ingen ful vattenstämpel, inte för hemsk kvalite och gärna lite så att man kan ha filter/"shadea" in klippen i varandra som ovanför. Vet tyvärr inte vad denna tjejen använt för program:) hennes kvalite är liksom wooow. och i movie maker var det helt suddigt...

Förlåt för jobbig förklaring xD men skulle betyda jättemycket om ni ville hjälpa mig!


   
Citera
Ämnesstartare

De program jag använder är adobe premiere pro och sony vegas pro. Vill du ha färdiga filter så får du skaffa något pluggin typ red giant magic bullet. Annars så får du använda Nivåer, kurvor, Nyans/mättnad osv... för att skapa egna effekter Tumme upp


   
SvaraCitera

Sony Vegas Pro är ju välkänt, fyllt med funktioner och ska nog ha en trial du kan testa


   
SvaraCitera