Aviseringar
Rensa alla

Filmåret 2008


Ämnesstartare

Nu är ju inte året slut riktigt än, men antar att man har rätt god överblick nu. Mina tankar är att detta året är sämre än både 2006 och 2007. Vilka filmer är egentligan värda några Academy Awards när det är dags för Oscarsgalan?

Vilka filmer har kommit i år som kan vara kandidater? Fyll gärna på om jag missar något uppenbart. Ska väl också nämnas att jag inte håller med om alla, utan försöker se till vilka filmer som är uppenbart omtyckta. [smile]

Antar att WALL·E kommer vinna "Bästa animeade långfilm" med Kung Fu Panda som enda hot, och att Heath Ledger vinner för "Bästa manliga biroll", men vad mer? Kommer The Dark Knight vinna för Bästa film år 2008? Vad finns det för kandidater? In Bruges, Iron Man, WALL·E där med?


   
Citera
Ämnesetiketter

Räknas jokern som biroll då eller?


   
SvaraCitera

wall-e var asbra. såg den på bio[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Räknas jokern som biroll då eller?

Ja, antar att Bale räknas som huvudroll i Batman-filmerna, även om han troligen har mindre scentid tom.

lilasmet:

wall-e var asbra. såg den på bio

Blev kär i den igår. [cute]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Ja, antar att Bale räknas som huvudroll i Batman-filmerna, även om han troligen har mindre scentid tom.

Kan la finnas mer än en huvudroll per film?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att det bara är jag, samt att det är komedi, men jag anser Tom Cruise lysande i sin roll i Tropic Thunder. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Kan la finnas mer än en huvudroll per film?

Tror inte Academy Awards räknar så, då Ian McKellen var nominerad som biroll för Gandalf (tror det var han som blev det) och Casey Affleck i The Assassination of Jesse James, där han enligt mig t.o.m. har huvudrollen.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Tr

Ahkey. Kan vara så. Själv ger jag inte mycket för allt vad utmärkelser heter. Lite mycket inbördes beundran luktar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ahkey. Kan vara så. Själv ger jag inte mycket för allt vad utmärkelser heter. Lite mycket inbördes beundran luktar det

Jag vet inte varför , men jag gillar att se vilka som vinner Oscars etc. även om det är rätt oviktigt egentligen. [cute]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Blev kär i den igår. [cute]

ja men själv budskapen bakom filmen är ju enastående. fetma, miljöförstöring, människa brist på förtroende på kommande generation etc etc etc[smile][smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

ja men själv budskapen bakom filmen är ju enastående. fetma, miljöförstöring, människa brist på förtroende på kommande generation etc etc etc

Ja, filmen är onekligen väldigt satirisk över de saker du nämner. Jag blev helt förälskad i filmen, gillade både de fina budskapen, men även de underbart vackra scenerna som då WALL-E svävar runt i rymden med en brandsläckare. ^^


   
SvaraCitera

lilasmet:

wall-e var asbra. såg den på bio[blush]

Varför säger alla att den är bra, då får jag ju lust att se den. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Varför säger alla att den är bra, då får jag ju lust att se den.

Den är verkligen riktigt bra. Har dock svårt och tro att barn skulle tycka den är bra, förstår inte hur Pixar tänkte om de ämnade den för barn. Första riktiga repliken kommer efter dryga halvtimmen och den är full av samhällsironi, så som redan nämnt angående fetma, miljöförstöring, samt amerikaner. [party]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

.

Åh, nu låter den ju ännu mer lockande, ska nog faktiskt kolla den nu! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Åh, nu låter den ju ännu mer lockande, ska nog faktiskt kolla den nu!

Great! [smile]


   
SvaraCitera