Aviseringar
Rensa alla

Filmens motsvarighet till spotify! - Voddler


Ämnesstartare

AutoBahnare:

Knappast, har 100/100 fiber på bästa möjliga leverantören.

Känns otrooooooligt relevant för tråden [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

retstickan:

Sedan strömmas filmen till datorn över internet, utan att laddas ner på datorn och ta en massa plats.

retstickan:

även i låga hastigheter kan du se film med samma kvalitet som DVD

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

Till att börja med fungerar tjänsten bara i PC, med Linux eller Windows operativsystem. Senare i höst fungerar den även i Mac.

Så det ska göra det PowerPC-kompatibelt? Tufft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

text + bild

jaja, det var ju inte jag som skrev det utan det var BBB.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad grymt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Baadasssss" är en bra rulle som handlar om regissörens farsa, som gjorde den först blaxploitation filmen, "Sweet Sweetback's Baadasssss Song" (1971) [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lulz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter inte vidare seriöst om de verkligen tror att streamad media inte laddas ner.


   
SvaraCitera

Det är trevligt att streamad film kommer i ett bra "format". 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Låter inte vidare seriöst om de verkligen tror att streamad media inte laddas ner.

hur fungerar det egetnligen? när jag har streamat något, kan jag då få det till någon fil på datorn på något sätt?

har märkt att när ajg streamat så kommer ibland meddelandet "din disk är snart full" och jag måste ta bort massa skit.

men vart lägger sig det streamade? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

hur fungerar det egetnligen? när jag har streamat något, kan jag då få det till någon fil på datorn på något sätt?

Ja det kan du, firefox till exempel har plugins för det.

retstickan:

men vart lägger sig det streamade? 🙂

Du kör säker windows så jag är inte helt säker, men antagligen i någon temporär-mapp i mina dokument eller dylikt.


   
SvaraCitera
Åtta

Tydligen baserar sig klienten på XMBC. De ska tydligen även publicera en API så att även andra klienter kan tillgodose sig materialet utan att behöva köra deras klient. Nice!


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

retstickan:

Till att börja med fungerar tjänsten bara i PC, med Linux eller Windows operativsystem. Senare i höst fungerar den även i Mac.

FFFFUUUUUUUUUUUUUUUU-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen som hört något nytt? (bump)


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Så det ska göra det PowerPC-kompatibelt? Tufft.

Sen typ 2 år tillbaka kör nya Mac med interprocessorer, x86 alltså. Sen finns ju vad dom kallar för "Universal Binaries" också, som funkar på både PowerPC och x86, med något sämre prestanda 😛

Problemet kan ligga i codecs, främst då DRM-support (hata DRM förövrigt...), lär ju i alla fall inte vara att de behöver skriva om interfacen till Coaco då det ser ut som hela programmet använder OpenGL.


   
SvaraCitera