Aviseringar
Rensa alla

Filmer


Ämnesstartare

Tycker ni filmerna har blivit dåligare? Dom här gamla filmer från 80-90 talet älskar jag att se t.ex The Shining, Rain Man, Star wars, några gamla James Bond filmer. Påtal om Bond filmerna så dom här nya är ju inget bra. Filmernas guldålder var ju 1980 till 2005. Eller vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

film var bäst på 80-talet utan tvekan
en stor del av problemet är att censurmaffian har vunnit och ser till att samtliga storfilmer som produceras MÅSTE vara barnvänliga, det amerikanska åldersgränssystemet är extremt hårdhänt och innebär i princip att det är olönsamt att göra filmer som innehåller nakna scener eller våld (det finns tecken på att det är väg att ändras till det bättre via andra kanaler men problemet kvarstår), det innebär att ingen vågar ta några risker och all film blir väldigt mild och väldigt Standard 1A och det finns ingen variation


   
SvaraCitera

Jaa! Håller med delvis. Efter 2005 eller så¨så har det producerats väldigt få bra filmer enligt mitt tycke. Jag uppskattar sådana tidiga stumfilmer, sedan sådana 40-tals-filmer. Sedan fanns det mycket bra filmer under 60-90 talet men tyvärr så var det oerhört mycket strunt som kom då också men sådana får man bortse ifrån. 90-talet till 2005 -(om vi säger) var mycket bra. Men efter detta så är det väldigt få som platsar i kategorin "mycket bra".


   
SvaraCitera
seasaw

jo så upplever jag dt också, kan det va en illusion att det görs så mkt mer film idag än tidigare? en ser inte alla pärlor för all skit liksom hehe


   
SvaraCitera