Aviseringar
Rensa alla

Filmhuset - Bara Vara Jag


Ämnesstartare

Bara Vara Jag

Nu ska jag berätta för er lite om oss. Jag (Carina Johansson) och min väninna Jenny Garpö, är två ambitiösa elever som går sista året på Riddarfjärdens gymnasiums media linje (Stockholm). Tyvärr så läggs skolan ner och frånvaron hos många elever är väldigt hög. Om man går på rörlig bild som vi har gjort så förväntar man sig hitta nya vänner som är kreativa och vill skapa film tillsammans men istället så hamnar man i en grupp som aldrig kommer på lektionerna. Nu är de kurserna över och som tur är så hittade man ändå ett fåtal personer som brinner för film. Jag och Jenny hittade varandra och bestämde oss att göra projektarbetet tillsammans (en 100 poängs kurs).
Vi vill göra en spelfilm självklart! Vi försöker få tag på ett stipendium… Vi lyckas! Jenny skriver manus jag gör en hemsida. vi annonserar att vi söker skådespelare.. får in hundratals ansökningar! Provfilmar några för rollerna och hittar vårt cast, mejlar och får tag i sponsorer som sponsrar oss med kläder, glass, godis och annan rekvisita. Vi gör en tidsplanering, budget och sedan påbörjar inspelningar (observera vi är fortfarande bara två personer) Allt går jättebra, vi stöter på problem men vi ordnar allt och efter flera månader så är vi snart klara…
Tanken var att vi skulle visa upp filmen i vår skola (teatern/aulan) men Balletelever ska ha den varenda dag i en hel månad? Kom igen vi kan ta vilken dag och tid som helst för en premiär vi vill ju visa upp detta verk som vi spenderat så mycket tid på. Vid den här tiden så finns det elever i vår skola som inte ens har börjat med projektarbete…
Till slut lyckas vi få visa upp filmen på filmhuset! Just precis, den 18 Maj kl 19.30 visar vi upp vår film "Bara vara jag" på bio Victor (filmhuset) Gärdet. Hoppas vi lyckas inspirera ungdomar att jobba hårt för något man älskar och vi vill visa med denna film att man ska stå upp för sig själv och andra. Vi tar upp utanförskap, mobbning och vänskap. Surfa in på vår hemsida:
*raderat*
Boka en biljett till vår premiär! Kostar bara 40 kr 😉
Tack för att du läste om oss.
Med vänlig hälsning
//Carina Johansson
JGCJ Production


   
Citera
Ämnesetiketter

Carina4:

Kostar bara

Inb4 locked

ett tips är att läsa reglerna när ni reggar er.


   
SvaraCitera

Carina4:

n

Reklam är inte tillåtet utan tillstånd.
REGLERNA


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera