Aviseringar
Rensa alla

filmtips


Lounge
Ämnesstartare

vill ha tips på en film som lämnar avtryck på en, inte genomgående sorglig (har ingen lust med bölböl utan mer 1 tår i ögat :-P) utan även skoj. dramakomedi, typ. en film med väääääärde.

gillar filmer som into the wild, will hunting, fight club, the shining, när lammen tystnar, i am sam, sunshine, pulp ficition, gökboet, lock stock and two smoking barrels etc

kollat på imdb men svårt att bestämma enbart genom betyg och en kort filmkommentar


   
Citera
Ämnesetiketter


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

avskyr filmer som: eternal sunshine of the spotless mind

dvs "djupa" filmer


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Redbulls:

kan du beskriva handlingen?


   
SvaraCitera

Scott Pilgrim vs the World

Det är förvisso en film som du troligtvis har sett. Räknar med att du har sett den, men slänger in den för säkerhetsskull.

Däremot så slänger jag denna film som will rock your world.
Waiting...
Förbannat bra cast. Handlar om ett par anställda på en restaurang där alla vantrivs, men hittar små men till att få lite lycka i vardagen.


   
SvaraCitera

Lounge:

kan du beskriva handlingen?

"A modern-day musical about a busker and an immigrant and their eventful week in Dublin, as they write, rehearse and record songs that tell their love story"


   
SvaraCitera

DEN HÄR ÄR JÄTTEBRA [love]


   
SvaraCitera

Gilbert Grape.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Scott Pilgrim vs the World

nä, har inte sett den faktiskt

RakatKadaver:

Waiting...

okej, vilken av dessa passar bäst in på min beskrivning i början?

Redbulls:

"A modern-day musical about a busker and an immigrant and their eventful week in Dublin, as they write, rehearse and record songs that tell their love story"

musical.. to much drama.. vill ha något lättsmält. tack för tipset

Skitty:

DEN HÄR ÄR JÄTTEBRA [love]

okej, tack

My dreams are her:

Gilbert Grape.

sett!


   
SvaraCitera

Jag såg Pearl Jam Twenty igår, den lämnade avtryck får jag säga, ganska mycket bättre än din average rockdokumentär. Den är rejäl också cirka två timmar. Se, börjar förövrigt mer och mer misstänka att Eddie är Jesus Kristus.


   
SvaraCitera

Finns ju en into the wildkoppling där också


   
SvaraCitera

Lounge:

musical.. to much drama.. vill ha något lättsmält. tack för tipset

asså den är inte på det sättet, det är som en vanlig spelfilm men att dom två sjunger och spelar tillsammans.
den är fin[smile]


   
SvaraCitera

Lounge:

sett

Le Grand Bleu?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

dazed:

Jag såg Pearl Jam Twenty igår, den lämnade avtryck får jag säga, ganska mycket bättre än din average rockdokumentär. Den är rejäl också cirka två timmar. Se, börjar förövrigt mer och mer misstänka att Eddie är Jesus Kristus.

ÅH

du träffade precis rätt

ska ladda ner med en gång

eddie är lite jesus för mig med, misstänker att det blir värre efter


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Redbulls:

asså den är inte på det sättet, det är som en vanlig spelfilm men att dom två sjunger och spelar tillsammans.
den är fin[smile]

okej, får se den en annan gng

My dreams are her:

Le Grand Bleu

tack för tipset


   
SvaraCitera