Aviseringar
Rensa alla

Filmtips på Netflix!


Ämnesstartare

Har någon tips på filmer som finns på Netflix?


   
Citera

EbbaPersson:

Har någon tips på filmer som på Netflix?

Trökigt att du fick så dålig respons på denna tråden... Jag använder själv netflix och skulle verkligen vilka ha tips på sköna filmer där! Jag såg en riktigt bra film nyligen - "The Island". Jag kan knappt säga något om den utan att spoila, eller snarare inget - men den är grym! Rekommenderar den starkt. Tv-serien Breaking Bad tycker jag är grymt bra också. Naturligtvis Nyckeln till frihet om någon skulle ha missat den - tidernas bästa film. Gillar man action så ät "Shooter" grym också! 🙂


   
SvaraCitera

Nu får ju nån ta o komma loss och skriva lite tips i den här tråden ju! Någon mer måste ju använda Netflix eller? [chocked][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta nån pröjsar för onlinefilm


   
SvaraCitera
noja
 noja

Är det värt att skaffa Netflix konto? Tänkte kanske på att det vore soft för föräldrarna att ha, men då vill man ju att det ska finnas mkt film för dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag förstått det som är Netflix bra på äldre filmer snarare än nya? Så det känns halvt ovärt då, särskilt om man vill se nyare filmer.


   
SvaraCitera

Såja, äntligen fick man hit er! 😀

Tillägg till er alla - det som är extra najs är att man kan kolla på så många olika enheter; smart-tv, apple-tv (o dyl), spelkonsoler, dator, surfplattor, smartphones osv. 🙂

Cykeldöden:

ofta nån pröjsar för onlinefilm

Öhm, ja? Jag tycker det är toppen! Långt mycket bättre än att köpa filmer eller serie-boxar, eller att kolla på dem på tv.

noja:

Är det värt att skaffa Netflix konto? Tänkte kanske på att det vore soft för föräldrarna att ha, men då vill man ju att det ska finnas mkt film för dom.

Spontant skulle jag säga ja, men det beror ju lite på vad man har för möjligheter att kolla bra tv sedan innan och hur god ekonomi man har (jag tänker såklart inte gå in på dina föräldrars ekonomi precis, men jag själv skulle kanske inte tycka det var värt det om jag skulle pröjsat då jag redan har det tajt med ekonomin, men nu har jag turen att dela kontot med mina föräldrar). Jag vet inte exakt hur stort utbudet är då det är lite svårt att få ett grepp om, men om man har en bred filmsmak och intetvunget bara måste kolla på det senaste så är det verkligen värt det. Framförallt om man diggar serier så är det extra najs då det finns ett stort utbud av serier. Jag själv älskar netflix för tillfället och har hittat en hel del trevligt material. Dessutom så tror jag fortfarande man får en gratis månad "prova på" när man skapar ett konto så dina föräldrar kan ju prova i en månad och se och sedan besluta om de ska säga upp det eller fortsätta.

Xisco:

Vad jag förstått det som är Netflix bra på äldre filmer snarare än nya? Så det känns halvt ovärt då, särskilt om man vill se nyare filmer.

Det är ganska sant, men det beror lite på vad man menar med "äldre". Det är ju inte så att alla filmerna är många år gamla, däremot så tar det ett tag innan nyutgivna filmer hittar in. Dock finns det gott om filmer sedan bara något år tillbaka och många serier som är aktiva upp även nu. Jag tycker det är toppen iaf och jag tror som sagt att man får en månad fritt så du kan ju prova?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

Jag tycker det är toppen iaf och jag tror som sagt att man får en månad fritt så du kan ju prova?

Jag snyltar Viaplay från familjen så klarar mig nog 😉


   
SvaraCitera

Kan man köra filmer i offlineläge likt spotify och nedladdade spellistor?


   
SvaraCitera

Xisco:

Jag snyltar Viaplay från familjen så klarar mig nog 😉

Det är ju vad jag hört en motsvarighet till netflix så då förstår jag dig helt 🙂 Vad jag har läst så ska dessutom viaplay vara lite bättre på att slänga in nyutkommna filmer tidigare än netflix 🙂

Blåbärt:

Kan man köra filmer i offlineläge likt spotify och nedladdade spellistor?

Nej det går tyvärr inte!


   
SvaraCitera

skatemaniac:

Nej det går tyvärr inte!

Då känns det inte värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

Öhm, ja? Jag tycker det är toppen! Långt mycket bättre än att köpa filmer eller serie-boxar, eller att kolla på dem på tv.

kolla på tv gör en för att det är socialt eftersom allt suger och då måste man prata. om en nu kollar på tv.

om en ska se på film laddar en ju ner eller går på bio om en nu är lagd så.

är det så bra att man ens överväger att köpa en box är det ju för att man vill se om det och då vill en ju inte ha en jävla onlinetjänst.


   
SvaraCitera

Har de Blade Runner i sortimentet? Hur som helst väldigt bra rulle, speciellt musiken.


   
SvaraCitera

Cykeldöden:

kolla på tv gör en för att det är socialt eftersom allt suger och då måste man prata.

Det är möjligt att det gäller för dig, men jag tror vi är en del som vill kolla i hopp om att faktiskt hitta något trevligt. Netflix ger möjligheten att hitta detta något precis när man vill, med mycket hög kvalitet och smidig teknisk lösning samt i många enheter.

Cykeldöden:

om en ska se på film laddar en ju ner eller går på bio om en nu är lagd så.

Jag tycker det känns dumt att ladda ner när det finns lagliga lösningar som fungerar bra. Vi diggar film här hemma och tycker sällan det är värt att åka iväg på bio, så för oss är det fint.

Cykeldöden:

är det så bra att man ens överväger att köpa en box är det ju för att man vill se om det och då vill en ju inte ha en jävla onlinetjänst.

Vad för box menar du? Digitalbox? Jag pallar inte passa massa tider för TV så för mig är netflix som sagt toppen, ibland fungerar det fint med TV om det råkar vara något najs precis när det passar mig, men det är det sällan.

My dreams are her:

Har de Blade Runner i sortimentet? Hur som helst väldigt bra rulle, speciellt musiken.

Vet inte, ska ta o kika faktiskt - tack för tipset 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

Jag tycker det känns dumt att ladda ner när det finns lagliga lösningar som fungerar bra

"bra" är väl relativt. Om en nu tycker att det funkar bättre att betala pengar för att få ett litet urval filmer än att få nästan vilka som helst gratis så får väl det stå för en själv men låter rätt dumt.


   
SvaraCitera