Aviseringar
Rensa alla

Filosofera mera: Du träffar dig själv.


Ämnesstartare

Du träffar en person som är PRECIS som du, på gott och ont, klär sig likadant, ser likadan ut, på något sätt. Kanske ser du en sådan person i mataffären, har engelska tillsammans med, träffar på fest eller på annat sätt genom vänner. Hur skulle du uppfatta dig själv? Skulle du stå ut med dig själv? Bli bästa vän eller skulle det skära sig för ni är för lika? Varför/varför inte?

ha inte utgångsläget att du är du sen kommer din klon gåendes på gatan, det är klart man kan känna lite wtf över det, utan jag tänker mer du träffar en annan människa som "är" du.


   
Citera

hur vet man att personen är precis som en själv i detta scenario? handlar ju mycket om inre saker som inställning och ambitioner osv


   
SvaraCitera

Vi skulle nog undvika ögonkontakt.


   
SvaraCitera

Om personen hade varit precis som jag, så hade jag aldrig lärt känna personen. Av den enkla anledningen att jag ej brukar lägga någon nämnvärd energi på att lära känna nya människor, och då borde min like inte heller göra det. 


   
SvaraCitera

jag vet hur jag är.


   
SvaraCitera

Skulle bli asroligt tror jag.. lättsamt. Mycket skratt.. o alla dumheter ja alltid vela göra som krävs två pers hade vi gjort! Hade nog varit grymt roligt faktiskt. Göra saker som jag aldrig skulle våga göra själv och vet att den vill göra det lika mycket som mig 😀 Och slippa vara ensam e väl höjdpunkten lite Rodnar

I längden vet jag inte.. skulle nog glida isär LedsenHjärta


   
SvaraCitera

Fasiken: kulle bli asroligt tror jag.. lättsamt. Mycket skratt.. o alla dumheter ja alltid vela göra som krävs två pers hade vi gjort! Hade nog varit grymt roligt faktiskt. Göra saker som jag aldrig skulle våga göra själv och vet att den vill göra det lika mycket som mig 😀 Och slippa vara ensam e väl höjdpunkten lite

åååhh tänkte inte på det innan 🙁 synd att jag gjorde det nu dock för det kmr ju aldrig hända Gråter


   
SvaraCitera

Rävpojken:

åååhh tänkte inte på det innan 🙁 synd att jag gjorde det nu dock för det kmr ju aldrig hända Gråter

Rodnar

tänk va gulligt med en sån simpel sak som att sitta framför um. Skriva halva inlägget var.. lite gulligt sådär.. börjar tänka på kärlek nu LedsenHjärta


   
SvaraCitera

jag hade mått jättebra av det och gosat ihjäl personen.


   
SvaraCitera
reben

hade inte hälsat på henne för hon hade inte hälsat på mig heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:
hur vet man att personen är precis som en själv i detta scenario? handlar ju mycket om inre saker som inställning och ambitioner osv

du vet kanske inte det, jag tänker mer, utifrån det sätt du uppfattar människor, och upplevs generellt, uppfattar du den här människan. jag kanske är asjobbig för andra människor utan att jag fattar det själv till exempel, men att jag ser det nu när jag "möter mig själv"


   
SvaraCitera

Fasiken: tänk va gulligt med en sån simpel sak som att sitta framför um. Skriva halva inlägget var.. lite gulligt sådär.. börjar tänka på kärlek nu

jag hade blivit bög med mig själv, garanterat :$

elverpigen: du vet kanske inte det, jag tänker mer, utifrån det sätt du uppfattar människor, och upplevs generellt, uppfattar du den här människan. jag kanske är asjobbig för andra människor utan att jag fattar det själv till exempel, men att jag ser det nu när jag "möter mig själv"

ah då blir det mer intressant faktiskt!
Hade nog haft svårt att placera mig själv först men efter konversation hade det nog kommit fram hur exakt lika vi är väldigt snabbt, jag har ett rätt ovanligt sätt att uttrycka mig.


   
SvaraCitera

Rävpojken: jag hade blivit bög med mig själv, garanterat :$

får mig nästan att önska att jag var... en klon av dig Rodnar 

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

får mig nästan att önska att jag var... en klon av dig Rodnar 

LedsenHjärta

<3

kan inte ni va varandras kloner samt bögar i min soffa, eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får man enssäga så? har blivit sämre på vad som är pk och inte


   
SvaraCitera