Aviseringar
Rensa alla

Fina städer


Ämnesstartare

honolulu.jpeg

Honolulu (aldrig varit där, vill dit)

monaco.jpg

Monaco (besöker gärna igen)

387.jpg

Salzburg (besöker gärna igen)

Mhm, de enda jag kommer på. Europa är fan fint asså Hjärta


   
SvaraCitera

Min lilla stad Mariehamn är också ganska fin, med fina gamla hus, spår från den ryska tiden och fina träd. Dock misstänker jag att de statliga projekten från 70-talet sänker sexigheten på staden med många procent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kanske inte kallar Visby för en "stad" egentligen, men där är det ju fantastiskt fint Rodnar

flygbild-over-visby-innerstad-33.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berlin!

Där var det bra nice alltså, vill gärna dit igen! Hela Tyskland är Hjärta

um.jpg

um3.jpg

um 2.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:
Man kanske inte kallar Visby för en "stad" egentligen, men där är det ju fantastiskt fint Rodnar

flygbild-over-visby-innerstad-33.jpg

man är vis därSöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Höhöhöh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paris, London


   
SvaraCitera
höna

biennalvenice.jpgVenedig!

firenze_panoramica.jpgFlorens!


   
SvaraCitera
höna

istanbul-biennial_2012683b.jpg


   
SvaraCitera
höna

Istanbul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna: Istanbul

En supergammal stad med häftig historia, tyckte dock inte den var så vacker när jag var där. Hann dock kanske inte se tillräckligt, var bara där i ett dygn.

Ont; Nämnde Rom ovan, kör in lite fler bilder. Jag förstod inte stadens storhet innan jag besökte den - jag har ändå varit i LA, Paris, Venedig, Napoli, Prag, Budapest, London, Bombay/Mumba, Las Vegas, San Francisco etc och ingen stad kommer i ens närheten av Rom. Jag har alltid talat om Stockholm som en av världens vackraste städer, vilket jag nu skäms över. I Rom kan det stå en pelare ifrån ett 2000 år gammalt tempel i marken bakom en busshållplats.

rome-1024x768.JPG
bigstock-Fountain-di-Trevi-in-Rome-Ita-3
Colosseum-taly-Rome-Landscape1.jpg
destinations-rome-museums-hero.jpg
the_ruins_of_old_rome_italy.jpg
0_Pantheon_-_Piazza_della_Rotonda_-_Rome


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Paris

Sjukt överskattat (enligt mig då). >: )


   
SvaraCitera
höna

Timmmmmmmmmm:

En supergammal stad med häftig historia, tyckte dock inte den var så vacker när jag var där. Hann dock kanske inte se tillräckligt, var bara där i ett dygn.

Ont; Nämnde Rom ovan, kör in lite fler bilder. Jag förstod inte stadens storhet innan jag besökte den - jag har ändå varit i LA, Paris, Venedig, Napoli, Prag, Budapest, London, Bombay/Mumbai etc och ingen stad kommer i ens närheten av Rom. Jag har alltid talat om Stockholm som en av världens vackraste städer, vilket jag nu skäms över. I Rom kan det stå en pelare ifrån ett 2000 år gammalt tempel i marken bakom en busshållplats.

rome-1024x768.JPG
bigstock-Fountain-di-Trevi-in-Rome-Ita-3
Colosseum-taly-Rome-Landscape1.jpg
destinations-rome-museums-hero.jpg
the_ruins_of_old_rome_italy.jpg
0_Pantheon_-_Piazza_della_Rotonda_-_Rome

Jag var där i en vecka tror jag. Tyckte den var riktigt fin.  Ar på asiatisla sidan och nån ö där i närheten också som jag glömt bort vad dom heter. Ett dygn är nog lite lite!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:

Sjukt överskattat (enligt mig då). >: )

Överskattat ja, men ändå en vacker stad 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min hemstad, vi har jöttemkt vatten där! 

lebanon.beirut.029.jpg


   
SvaraCitera