Aviseringar
Rensa alla

finnar


Jag tycker att det är viktigt att tänka efter hur stora problem som man egentligen har med sina finnar. Jag läste på http://hudutslag.nu/ta-bort-finnar-basta-behandling/ och där rekommenderar dem att det inte är en särskilt bra idé att klämma finnarna, utan att det finns andra lösningar.

Men samtidigt så känns det ju överdrivet att gå till läkare och få kraftiga läkemedel för att behandla sina finnar när det inte är "allvarligt".

Det bästa är nog att försöka smörja med rengörande kräm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finnar är en sak men jag har lidit, nåja... kanske inte lidit men i vart fall... haft pormaskar på näsan. Har testat alla möjliga och omöjliga preparat men inte fan vill pormaskarna försvinna. OK, mycket solande kan faktiskt minska mängden pormaskar. Men nu har jag kommit på att låter jag min katt slicka mig på näsan några gånger varje dag så vad händer? Jo, pormaskarna försvinner. [smile][wink][bigsmile][love]

Kattens extremt sträva tunga i kombination med det sekret som katten utsöndrar som gör pälsen blank i kombination med att kattens munhåla är nästintill steril till skillnad mot människans skitiga munhåla gör att mina pormaskar håller på att försvinna. [smile][wink][bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

not a zero but a hero:

Finnar är en sak men jag har lidit, nåja... kanske inte lidit men i vart fall... haft pormaskar på näsan. Ha

du har nog aldrig haft finnar om du tycker att pormaskar är värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men fy stackars katt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du har nog aldrig haft finnar om du tycker att pormaskar är värre

Nej, det var därför jag beklagade mig över mina jävla pormaskar. [wink]

isola:

men fy stackars katt

Katten tycks inte bekymra sig över var hon slickar mig om det är på handen, foten eller ansiktet. Det är en liten kattunge på dryga 4 månader. [love]

Men visst, hon föredrar nog en smaskig varm blodig skogsmus än mina pormaskar (vild gissning). [bigsmile]


   
SvaraCitera
Bakric

Lägg en korvring och en flaska koskenkorva under en låda som stagas upp av en pinne så ska du se att du blir av med finnarna.


   
SvaraCitera