Aviseringar
Rensa alla

Finnar.


Ämnesstartare

Jag har relativt bra hy för en ungdom antar jag. Jag använder ett receptbelagt läkemedel, som utgör sig i form av en slags salva. Som jag smörjer in ansiktet med på kvällen och morgonen. Den innehåller något som jag vill minnas heter "bensylperoxid" (eller liknande).

Men ibland får jag sådana rejäla acne-finnar i alla fall. Här om veckan fick jag en jättefinne på kinden, den gjorde ont och såg rent förjävligt ut.

Hur gör ni för att få bort sådana finnar, om ni får några?
Kan dessa finnar bero på min kosthållning?
Försvinner besvären med åldern?

Tack. [smile]


   
Citera

Majoriteten av ungdomar får ju finnar, så det kan ju bro på att man är ung bara.
Så besvären försvinner med åldern, tror jag.

Och jag får bort mina finnar genom att låta dem vara. De försvinner ju av sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

Majoriteten av ungdomar får ju finnar, så det kan ju bro på att man är ung bara.
Så besvären försvinner med åldern, tror jag.

Jo, typ hormoner [rolleyes]

Chips:

Och jag får bort mina finnar genom att låta dem vara. De försvinner ju av sig själv.

Jo, men man har ju dem där i typ några dagar och sedan är man fri och efter ett tag kommer mer. Gillar inte konceptet [smile]


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Jo, typ hormoner

Exactly.

sockerdricka:

Jo, men man har ju dem där i typ några dagar och sedan är man fri och efter ett tag kommer mer. Gillar inte konceptet

Vet inte riktigt vad man ska göra åt det. Finnar är ju inte precis fint, men man kan täcka dem iaf. Det blir nog bättre med åren, som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

Vet inte riktigt vad man ska göra åt det. Finnar är ju inte precis fint, men man kan täcka dem iaf.

Well I do!

Chips:

Det blir nog bättre med åren, som sagt.

Jo, blir väl det..


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Well I do!

Då är det ju bara att fortsätta. : D

sockerdricka:

Jo, blir väl det..

Jao. Fast gamlingar kan ju också få finnar, men betydligt mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

Då är det ju bara att fortsätta. : D

[smile]

Chips:

Jao. Fast gamlingar kan ju också få finnar, men betydligt mindre.

Jo och betydligt mer sällan.


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Jo och betydligt mer sällan.

Ja, som tur är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är normalt att få en finne då och då, och inga preparat kan stoppa det.


   
SvaraCitera

Dina hormoner är skurken som nämnts tidigare, Dock inte enbart. Det kan hjälpa att dra in på läsk, alcohol, chips och godis. En nyttigare kost med andra ord;)

Ansiktsvård är väldigt viktigt, skölj ansiktet varje morgon och kväll med vatten, varmt och sedan kallt. Råkar du få en stor finne så kan du sätta dit en liten klick tandkräm (vilket torkar ut finnen) fast det pratas väldigt mkt om tandkräm verkligen hjälper, jag tycker det gör de iaf, kan vara placebo med, men..

lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rökning också. rökning har gett min annars så problemfriahy en och annan finne. har en nu faktiskt. sörjer lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ärftliga acne problem som inte kommer försvinna ens när jag blir pensionär... [tired] Därav har jag dock inga råd att ge förutom klassikern: Håll dig borta från all typ av fet mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

har en nu faktiskt. sörjer lite.

hmm.. jag blir faktiskt väldigt avundsjuk på att du bara har en endaste finne 😛
skulle jag gärna leva med 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellepelle94:

hmm.. jag blir faktiskt väldigt avundsjuk på att du bara har en endaste finne 😛
skulle jag gärna leva med 😀

fast när den ena var borta kom en till och sen en till och jag hade två samtidigt[cry]
nu är jag ren däremot[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

fast när den ena var borta kom en till och sen en till och jag hade två samtidigt
nu är jag ren däremot

hehe [crazy] skulle gärna leva med två finnar oxå [y]


   
SvaraCitera