Aviseringar
Rensa alla

Finnar/Ansiktshy/ - Lösning??


Rose Red:

Sluta använd stioxyl, om du gör det, det är skit och djävulens påfund.

bara för att det inte funkade för dig så betyder det inte att det inte kommer att funka för honom [rolleyes]


   
SvaraCitera

isola:

vad har du fått för piller?

tetralysal [y] var väldigt bra faktiskt. det enda jobbiga var att man inte fick missa att ta ett enda piller för då kunde medicinen förlora sin funktion då man kroppen hade blivit van vid kuren och denna fick inte brytas. alltså om man började ta den igen fanns det risk att den inte hjälpte. läste bieffekter om att acnen kunde komma tillbaka så fort man slutade med medicinen men det gjorde den ej för mig [smile]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

läste bieffekter om att acnen kunde komma tillbaka så fort man slutade med medicinen men det gjorde den ej för mig [smile]

Du tog den bara ett litet tag? Är det inte en sådan medicin som först visar effekt efter några månader?
Tjatade till mig tetralysal iförrgår förresten mot mina stressfinnar. Jättejobbigt att komma ihåg att inte äta ngt som innehåller kalcium inom tre timmar och blabla ju., [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Du tog den bara ett litet tag? Är det inte en sådan medicin som först visar effekt efter några månader?

jag tog den kanske i 4-5 månader. jo jag har för mig det.. men när jag besökte läkaren var min acne helt borta så kan tänka mig att det tog kanske 2-3 månader.

isola:

Tjatade till mig tetralysal iförrgår förresten mot mina stressfinnar. Jättejobbigt att komma ihåg att inte äta ngt som innehåller kalcium inom tre timmar och blabla ju.,

oh vad bra! ja det var jobbigt, men kör inte på tre timmar, kör på en bara, det räcker, promiz. hudläkaren sa en timme till mig + apotekstanten och läste sedan på bruksanvisningen och ifrågasatte detta men det var knappt någon skillnad sa hon. försök inte att sätt de i halsen bara, det är hemskt [sad] gjorde det många gånger, smaken är förjävlig


   
SvaraCitera

Lounge fact:

försök inte att sätt de i halsen bara, det är hemskt [sad] gjorde det många gånger, smaken är förjävlig

Usch ja, de är läskigt stora!
Får du aldrig finnar numera?


   
SvaraCitera

isola:

Får du aldrig finnar numera?

alltså min acne bestod av "stim" av småfinnar på kinderna + pormaskar, vilket inte är den klassiska bilden av acne så antagligen därför vårdcentralen läkarna flummade. jag har inte sådanna stim längre, får vanliga finnar då och då men inget acnerelaterat. det enda dryga är som jag skrev mina ytliga blodkärl, är lätt röd på kinderna (sminkas lätt över, inget man tänker på) men går enbart att tas bort med laser


   
SvaraCitera

Lounge fact:

mina ytliga blodkärl,

Fick du dem i samband med finnarna?

Lounge fact:

får vanliga finnar då och då men inget acnerelaterat.

Finnar och acne är väl samma sak?


   
SvaraCitera

isola:

Fick du dem i samband med finnarna?

japp, vissa får ju stora gropar i huden efter grov acne, andra får ytliga blodkärl

isola:

Finnar och acne är väl samma sak?

alltså acne är ju en hudsjukdom, finnar kan ju alla få då och då. är sådanna finnar jag menar


   
SvaraCitera

Lounge fact:

alltså acne är ju en hudsjukdom, finnar kan ju alla få då och då. är sådanna finnar jag menar

aha

Lounge fact:

japp, vissa får ju stora gropar i huden efter grov acne, andra får ytliga blodkärl

Hade du haft acne länge?


   
SvaraCitera

isola:

Hade du haft acne länge?

typ två-tre år kanskee


   
SvaraCitera

Lounge fact:

typ två-tre år kanskee

Mm, det är jobbigt. Du hade aldrig gått till doktorn innan?


   
SvaraCitera

isola:

Mm, det är jobbigt. Du hade aldrig gått till doktorn innan?

nää.. alltså eftersom min acne inte var så typsik acne (stora bölder lalalla) så tänkte jag att stimmen försvinner väll, men det gjorde de ej så.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

nää.. alltså eftersom min acne inte var så typsik acne (stora bölder lalalla) så tänkte jag att stimmen försvinner väll, men det gjorde de ej så.

Aha.

Men nu har jag ett jätteproblem! Som ej är acnerelaterat så det är ot, men skitsamma.
Min blekning blev jätteojämn och slarvig från rödbrunt hår, så nu ser jag dum ut. Men ska nu testa kanske att klippa jättejättekort frisyr. Men vågar jag?? Kommer jag att bli en flatmagnet???


   
SvaraCitera

isola:

Min blekning blev jätteojämn och slarvig från rödbrunt hår, så nu ser jag dum ut. Men ska nu testa kanske att klippa jättejättekort frisyr. Men vågar jag?? Kommer jag att bli en flatmagnet???

ahaha. alltså jag gillar överlag inte kort hår, men kör på det om du tycker att du skulle passa i det. soft att få helt nytt naturligt hår också som inte är genombajsat av 298292892 hårfärgningar. dock tycker jag att du ska gå till frisör om du vill satsa på det blekta håret, om du inte har cashen så gå till en frisörskola, jag gjorde mitt hår där och betalade 850 kr för hårfärgning + slingor + neutralisering (få bort det röda ifrån de blonda slingorna jag gjorde), rekommenderar det.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

rekommenderar det.

Fast det sliter ju ändå på håret och tar lång tid. Jag fortsätter nog på min nuvarande bana och är alla frisörers våta dröm, dvs ej så klipprädd.


   
SvaraCitera