Aviseringar
Rensa alla

Finnar (basiron)


Ämnesstartare

Jag kan inte säga att jag har direkt akne, men finnar har jag, jag använder basiron men det hjälper inte.
Ibland kan jag få en finne vid ögat så det svullnar upp, och jag får åka till akuten och jag får pencillin.
I förrgår fick jag en finne i örat, och den har påverkat nerverna i nacken.

Någon som har tips på vad man ska göra?

Jag har läst om roaccutan, fast jag tror inte en läkare vill skriva ut det till mig. Men måste man ha jättemycket finnar för att få det? 2 vänner till mig har fått den och nu har dem jättefin hy.


   
Citera
Ämnesstartare

Basiron hjälper. Jag använder det[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej!
Jag gick in på en sida om roaccutan, och det var inget jag skulle vilja testa..jag läste en rad på biverkningarna och där stod det att man kunde få håravfall :S


   
SvaraCitera

xD på Nordberg.
Jag går på roaccutan, får bara ont i musklerna och skrattattacker på morgonen när jag inte kan gå upp för att det gör så ont. Som om man vore en gammal gubbe. Underbart!

Jag skulle lätt rekommendera roaccutan till den som vill ha det, snacka om skillnad det blir. Vill man bli fin får man lida pin, right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använda KART produkter som baserade på pruksyra och dem hjälpte underbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder var fall acnix plus solar en jävla massa plus äter inget socker hjälper bra för mig .


   
SvaraCitera

Nordberg:

Hej!
Jag gick in på en sida om roaccutan, och det var inget jag skulle vilja testa..jag läste en rad på biverkningarna och där stod det att man kunde få håravfall :S

Någon får damp och spamklickar:P:P


   
SvaraCitera

du apotekspersonalen om basiron 10%.. den är receptfri men ligger inte framma pga att dom vill att man provar 5% först.. 5 % hjlpte inte ett skit på mig.. men 10 gjorde verkligen susen=)[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

I förrgår fick jag en finne i örat, och den har påverkat nerverna i nacken.

Öh, på vilket sätt då, om man får fråga?


   
SvaraCitera

Anders_:

5 % hjlpte inte ett skit på mig.. men 10 gjorde verkligen susen=)

hur hjälper 10 bättre än 5?
torkar inte 10 ut hårt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tatscru:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tetralysal kanske? Det är ett antibiotikum i kapselform som är snällare än Roaccutan.


   
SvaraCitera

Funkade inte på mig så jag gick och fick utskrivet Differin (kräm) och tetralysal (piller) . Du kan ju prova att gå till vårdcentralen så skriver dom säkert ut något =) man måste oftast kombinera olika saker [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordberg:

Hej!
Jag gick in på en sida om roaccutan, och det var inget jag skulle vilja testa..jag läste en rad på biverkningarna och där stod det att man kunde få håravfall :S

Det är bara skitsnack så att man inte skulle kunna stämma bolaget OM det skulle hända,men det är isåfall sådana som är allergisk mot det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har använt basion. Funkade [y]


   
SvaraCitera