Aviseringar
Rensa alla

Finnar


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en kille på 18 år som har haft finnar ända sen jag var 13-14. Jag personligen tycker det är väldigt jobbigt med finnar och ber om er hjälp med tips att bli av med de. Jag har provat lite allt möjligt under kortare perioder, dricka mer vatten istället för mjölk, saft och läsk, använd desinficerande blött material som man smetar över ansiktet, använde Basiron typ 2 veckor i rad men inget med vidare resultat, så jag hade uppskattat riktigt mycket om ni kunde komma med bra förslag. Jag har medel mycket finnar och det går tydligen i släkten.
Mvh


   
Citera
Ämnesetiketter

Tvättar du ansiktet varje morgon och kväll? Kan ju hjälpa ganska mycket för att förhindra att finnarna ska dyka upp.Annars kan det vara bra att byta handduk ofta och byta örngott,tror det har hjälpt mig i alla fall 🙂 Och jag har själv använt Basiron men tyckte inte heller att den hjälpte...skulle tipsa om någon ansiktstvätt kanske? Det brukar jag använda,men jag får inte så jättemycket finnar så jag vet inte riktigt om det hjälper ändå 🙂


   
SvaraCitera

Jag tvättar ansiktet med Clearasil varje dag. Det funkar för mig, jag märker att jag får typ 50% mer finnar när jag inte gör det.


   
SvaraCitera

Använder Clearasil servetter, fungerar utmärkt. Glad


   
SvaraCitera

Annars går du till läkaren och får något redigt som hjälper istället för skit som basiron.


   
SvaraCitera

Använder du en återfuktande kräm anpassad för ansiktet efter att du tvättat? Återfuktning är A & O.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

tvätta ansiktet är överskattat. Jag får typ aldrig finnar ;3


   
SvaraCitera

Grejen är att du måste tvätta bort mikroskopiskt smuts som kan hamna i ansiktet och täcka för de porer som talgkörtlarna  använder för att utsöndra talg till huden. Om detta inte görs så kan porer täppas igen och talgen blir överflödig under huden vilket orsakar en inflammation, det är denna inflammation som blir till synes fula varfyllda atombomber.

Att du ändrar vad du äter och dricker eller gör någon mirakelkur någon gång i veckan förändrar inte att smuts kan fastna och täppa till porerna. Vissa mediciner som man kan äta gör att talgproduktionen minskar och gör att huden blir torr som krut vilket kan vara ganska farligt om man själv inte återfuktar huden.

Nu vet jag inte om du gör detta men ''Håll händerna borta från ansiktet!''.. Händerna är bland det smutsigaste vi har på våran kropp, Jag brukade ha händerna i ansiktet hela tiden förut och hade konstant en finnodling utöver det vanliga på hakan.

Vissa har rekomenderat Clearasil och jag använder och Clearasil ibland. Jag brukar använda den flytande clearasil i pumpflaska. Denna clearasil sätter jag i ansiktet och låter verka i någon minut innan jag tvättar bort då huden drar till sig clearasil som en tvättsvamp. En gång så lämnade jag clearasil kvar i ansiktet i några timmar och blev kruttorr, detta är inte att rekommendera då jag inte ens kunde återfukta huden med smörjmedel, det blev som en öken med sprucken hud.

Testa Clearasil på sprutflarra och kanske någon återfuktande efter att clearasilen har rengjort porerna från mikroskopiskt smuts.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Köp produkter som är anpassad för din hudtyp. Och återfukta! Har du stora problem som ej går över trots att du använder bra produkter, byter örngott ofta och inte pillar dig i ansiktet så sök läkarvård. 


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

Som tidigare sagt, tvätta ansiktet varje morgon och kväll. Gärna med rengöringsgel för ansiktet, har en från aco som funkar utmärkt. Och ta på ansiktskräm efter, har även där en underbart bra från aco. Har aldrig en enda finne, utom en enstaka finne på näsan varannan månad. Dessutom får du ju jättelen hy av det 🙂


   
SvaraCitera
mens
 mens

http://www.apotea.se/effaclar-duo-40-ml

denna och arganolja är mina bästa vänner atm


   
SvaraCitera

min kompis hade grova problem med finnar och hon provade massa medel o skit men de funkade inte ett piss. Dick gick hon till någon läkare/Apoteket och fick tabletter att ta tre gånger om dagen (hur bra det nu än är) och är fantastiskt mycket bättre nu. Jag (som i för sig har enstaka finnar bara) tvättar bara med vanlig tvål morgon och kväll 😛


   
SvaraCitera