Aviseringar
Rensa alla

Finnar på olämpliga ställen


Ämnesstartare

Är det någon som vet hur man får bort finnar på rygg och axlar???
Äcklas av det och visar mig aldrig "bar"-ryggad pga av det, trots att det finns übermycket snygga kläder med öppna ryggar och allt vad det nu är...
Tacksam för svar! Snälla..!


   
Citera
kachin

Typ glöm att de existerar, lev livet, sol tror jag är bra och att inte peta [cute]


   
SvaraCitera

är det direkt handikappande finns det möjlighet att få det behandlat medelst medicin. gå i så fall till vårdcentralen.

om inte får du nöja dig med det faktum att kroppen är ett verktyg, inte ett konstverk, och att estetiska brister bara är att leva med.


   
SvaraCitera

Har du långt hår? Kan vara det som orsakar finnarna. Dels kan det ligga som en matta över ryggen och göra så att det blir mysigt och svettigt där för finnarna att gro. Dels kan det vara rester från schampo och balsam du inte sköljt av ordentligt.


   
SvaraCitera

Smörj in med basiron. Funkar till fejset iaf. Åh jag och basiron <3 förbrukade typ en tub i veckan i min ungdom


   
SvaraCitera

Har finnar på mycket olämpligare ställen


   
SvaraCitera
Melus

Gå till din vårdcentral så hjälper dem dig. Finns massor av olika behandlingar.


   
SvaraCitera

Jungman:

Har finnar på mycket olämpligare ställen

[censur]

Melus:

å till din vårdcentral så hjälper dem dig. Finns massor av olika behandlingar.

Man springer inte till vårdcentralen innan man provat själv med receptdfria krämer. Endast grav acne behövs behandlas med mediciner och dyl starkare krämer.


   
SvaraCitera

Använd bara klädesplagg i bomull alt kashmir.
Tvåla in ryggen med bra tvål när du duschar
Efteråt kan du tvätta med alcogel. Smörj in efteråt.


   
SvaraCitera

isola:

[censur]

[wink]


   
SvaraCitera
Melus

isola:

Man springer inte till vårdcentralen innan man provat själv med receptdfria krämer. Endast grav acne behövs behandlas med mediciner och dyl starkare krämer.

Min tolkning av hennes problem var att det lät "allvarligt". Hon uttrycker själv att hon "äcklas" och aldrig vill gå bar-ryggad.

Självklart provar man receptfria krämer INNAN man uppsöker din vårdcentral, men om hon nu lider som hon säger, så är det lika bra att låta en dermatolog titta på det.


   
SvaraCitera

Melus:

Självklart provar man receptfria krämer INNAN man uppsöker din vårdcentral, men om hon nu lider som hon säger, så är det lika bra att låta en dermatolog titta på det.

Vårdcentralsläkaren kommer nog inte remittera vidare utan bara skriva ut någon kräm, vilket är helt onödigt om hon inte testat med receptfria innan.


   
SvaraCitera